Klacht: Salarisfouten – Niet nakomen van afspraken

op 12 april 2016 over Fintrex bv in de categorie Adviezen

Sinds augustus aan de slag gegaan bij bedrijf X.
Ik heb hier getekend voor een 24-32 contract. Bij een 40 urige werkweek kreeg ik altijd netjes uitbetaald als 8 uur overuren tegen 125%. Na 6 maanden in dienst is er sprake van een salarisverhoging. 1 maart ging deze verhoging in en sindsdien word ik uitbetaald als 40 uur tegen het standaard tarief. Fintrex geeft aan “wij volgen het CAO van NN. Waarom krijgen mijn collega’s ook in dienst van fintrex wel deze uren? De uren worden via bedrijf X ingediend tegen 125% (overuren) deze worden ook goedgekeurd. De uitbetaling klopt niet vanuit fintrex. Ik krijg dan het vermoeden dat er geld wordt verduisterd. Vervolgens meerdere malen contact opgenomen en om een kopie van me contract te krijgen. Tot op heden geen kopie ontvangen en als antwoord ” we gaan het uitzoeken..” vervolgens hoor je niks of word je van het kastje naar de muur gestuurd. Elke medecollega via fintrex ervaart dit en wij zijn het spuugzat. Ook zou er een wft opleiding worden gegeven hiervoor moesten wij nog aanvullende oefenexamens aanvragen. Wft loopt via Lindenheage, na bijna 2 maanden krijgen wij pdfje met oefenexamens van een hele andere aanbieder dan lindenheage. Waarschijnlijk om kosten te besparen. Niet normaal hoe de gang van zaken gaat.

Wanneer ik word uitbetaald zoals het hoort.
Een volledige wft krijg aangeboden

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fintrex bv over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Fintrex bv in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fintrex bv een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fintrex bv

Heeft op 21 juni 2016 om 16:10 geantwoord

De klacht is met Gylan besproken en er is een goed gesprek geweest, zaken omtrent zijn klacht besproken. Hij is de afgelopen tijd tegen een aantal zaken aangelopen, die zijn te herleiden op het vlak van communicatie. Zo heeft hij tekst en uitleg gevraagd over zijn uren en waarom hij geen overuren krijgt betaald. Hier werd vanuit ons niet op gereageerd. Voor de Wft geldt iets soortgelijks, hij moest lang wachten op info. Hij heeft ook gevraagd om zijn contract, hier is ook niet op gereageerd.
Al met al is er miscommunicatie geweest en hebben wij onze excuses aangeboden voor de nalatigheid in onze communicatie. Inmiddels is de 'lucht geklaard' en verloopt het contact met Gylan goed.

Alle klachten die gemeld zijn door Gylan