Mijn Klacht:
Ruim twee maanden geleden (op een vrijdag) een set stoelen gekocht in Utrecht. (Helaas) direct volledig betaald. We waren blij met de stoelen, blij dat we eens niet bij de grote buurman Goossens geslaagd waren maar bij een wat kleinere winkel. In de tijd erna bleek niets minder waar…
Zondags kwamen we er achter dat de stoelen niet zouden passen onder de tafel: we hebben laatjes in de tafel en de leuningen van de stoelen zouden daar niet onder passen. Direct maandags contact opgenomen met de winkel. Die dinsdag zou de order er ‘definitief uitgaan’, dus we dachten nog op tijd te zijn. Aangegeven dat we daarom de bestelling willen annuleren. Er werd voorgesteld om de bestelling aan te passen (stoelpoten korter maken?) of een waardebon. Ik heb aangegeven dat die opties niet naar wens zijn. Vervolgens moest ik voor terugbetaling van de aankoopsom bij het hoofdkantoor zijn. Direct contact opgenomen. Legde mij dezelfde opties voor, opnieuw aangegeven dat ik graag mijn geld terug zou willen. Dit kon, hij zou het in gang zetten.
Prompt heb ik een paar dagen later een geagiteerde verkoopmedewerkster aan de telefoon dat ik alleen kan kiezen tussen aanpassing van de order of een tegoedbon. Na een discussie verwijst ze mij terug naar het hoofdkantoor voor het restitueren van het aankoopbedrag. Dit zou in gang gezet worden. Na weken wachten en niets gehoord te hebben, zelf contact opgenomen. Ik krijg te horen dat er met mij is afgesproken dat er een tegoedbon geleverd wordt. Dit is niet zo afgesproken. Blijkt ‘miscommunicatie’ te zijn tussen hoofdkantoor en winkel.
Opnieuw krijg ik de toezegging dat het proces wordt ingezet om het aankoopbedrag terug te betalen. Er gaan weer weken overeen. Opnieuw zelf contact opgenomen. Proces is niet ingezet. Na een bevestiging op de e-mail wordt het doorgezet naar de leidinggevende van de financiële afdeling. Weer moet ik na de afgesproken termijn van 2 weken zelf contact opnemen. Ik kan maar 70% van het aankoopbedrag terugkrijgen, aangezien er al kosten gemaakt zijn.
Hier begrijp ik niets van: twee werkdagen na de aankoop heb ik al geannuleerd, Rofra heeft me bijna tweeënhalve maand aan het lijntje gehouden om mij af te schepen met ‘al gemaakte kosten’. En dat terwijl ze de productie van de stoelen in eigen hand hebben! Ik wilde over de gang van zaken de ‘leidinggevende’ zelf spreken. Die zou dezelfde dag terugbellen. Niets. De volgende dag belt de medewerker van de financiële afdeling, ‘hij spreekt namens zijn leidinggevende’.
Vreselijke klantenservice vanuit de financiële afdeling, loze beloften, inhalige club mensen. Nog altijd is er geen oplossing.
We hadden verwacht dat een dergelijke ‘kwaliteitswinkel’, die stoelen van €250,- per stuk verkoopt, meer zou doen voor haar klanten.
Gewenste Oplossing:
Restitutie van het aankoopbedrag, zoals mij beloofd is.