Klacht: Levering schilderij

op 17 mei 2019 over Rofra Home in de categorie Horeca

29 januari hadden wij een schilderij besteld van €500,00 en een aanbetaling gedaan van €250,00. Het schilderij zou geleverd worden in week 6. Het schilderij was voor ons nieuwe huis. Uiteindelijk bleek dat het schilderij te groot was voor de muur waar wij deze wilde ophangen. Hierop zijn wij naar de winkel gegaan om te vragen of het mogelijk was een ander schilderij te bestellen. Dit ging erg moeizaam en moest via het hoofdkantoor. Na contact met het hoofdkantoor zouden wij hierover terug gebeld worden. Toen wij begin maart nog niets hadden gehoord zijn we weer naar de winkel gegaan. Toen bleek dat er al bericht was van het hoofdkantoor dat we dit schilderij mochten annuleren en een andere bestelling mochten doen. Uiteindelijk een schilderij gekozen van €395,00 Helaas moesten wij dan toch €500,00 betalen, omdat onze eerste bestelling €500,00 was. We zouden dan een tegoedbon krijgen van €105,00. Dit vond ik al belachelijk en erg klantonvriendelijk. Eind april kreeg ik eindelijk bericht. Het schilderij werd 7 mei geleverd. Ver over de verwachte levertijd. Het schilderij was ernstig beschadigd waardoor deze gelijk terug ging met de bezorgdienst. Hierop telefonisch contact met het hoofdkantoor van Rofra gehad en deze beloofde mij dat dezelfde week nog een nieuw schilderij bezorgd zou worden. 2 dagen later volgde een telefoontje dat het schilderij vrijdag 17 mei geleverd zou worden. Op maandag 13 mei ontving ik een vage mail waarin ik concludeerde dat het schilderij weer niet geleverd kon worden waarop ik telefonisch contact had opgenomen. Niemand kon mij vertellen wanneer er een nieuw schilderij geleverd zou worden. Hierop heb ik aangegeven dat de maat na bijna 4 maanden vol was en ik graag wilde annuleren en de aanbetaling teruggestort wilde zien op mijn rekening. Hierover moest ik hun mailen waarop ik antwoord kreeg dat het schilderij 4 juli geleverd zou worden en als dit niet goed zou gaan ik dan de aanbetaling terug zou krijgen. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan. Vervolgens ontving ik een mail waarin Rofra niet akkoord gaat met de annulering en ze proberen nu de schuld in onze schoenen te schuiven. Ze zeggen dat wij zelf pas maart het nieuwe schilderij hebben doorgegeven, maar dit was hun fout. Wij hoorde niets van hun, terwijl zij telefonisch contact met ons zouden opnemen voor een oplossing.
Ik ben er echt klaar mee en ga maandag mijn advocaat inschakelen.

Indien ze binnen 7 dagen een schilderij leveren en de 105 euro laten vervallen. Indien binnen 7 dagen leveren niet mogelijk is, wil ik graag het aanbetaalde bedrag teruggestort zien op mijn rekening.

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rofra Home

Alle klachten die gemeld zijn door Jamieleea