Klacht: Roemeense Studenten

op 22 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste medewerker,
Bij ons wonen 2 studenten uit Roemenië.
Sinds 1 maand zijn deze 2 afhankelijk van bus Roermond richting Venlo nr. 77.
De ene student heeft het nu 4 x meegemaakt dat hij niet met de bus kon omdat de bus te vol was. De andere heeft 2 keer. Het gaat om de ochtendspits.
Het komt dus vaker per week vol dat de bus hun niet toelaat of doorrijd.
Zij zijn zeer teleur gesteld, ze studeren hier in Nederland wat voor hun gigantisch duur is. Door het niet meenemen van de bus, lopen ze vele studie uren mis.
Beste medewerker, kun u niet zorgen voor een extra bus in deze ochtendspits.
Graag hoor ik een oplossing voor dit grote probleem.
Een vriendelijke groet van,
José Veenje
Napoleonsbaan noord 16,
Baarlo

Extra bus 77 laten rijden tijdens de ochtendspits.
Roermond richting Venlo

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

11 maanden geleden - Beste Jose Veenje, Wat balen dat je twee Roemeense studenten vaak niet met de bus mee kunnen, omdat het zo druk is. Ik kan me goed inbeelden dat dat voor hen geen pretje is naast het dure, maar belangrijke studeren. Om welke vertrektijden gaat het en vanaf welke halte reizen ze? Tijdens de start van het nieuwe schooljaar is er, over het algemeen, een toename van het aantal reizigers op de bus- en treintrajecten. Er wordt zo goed mogelijk ingespeeld op deze situatie, bijvoorbeeld door de inzet van extra materieel, om onze reizigers een goede reis te kunnen blijven bieden. Het aanbod van reizigers fluctueert in de eerste weken van september echter sterk. Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is wordt er indien mogelijk extra materieel ingezet. Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam Ps. Je hebt je adresgegevens openbaar op Klacht.nl geplaatst. Als dat niet de bedoeling was, raad ik je aan je bericht even aan te passen.

Reactie van de melder van de klacht Jose Veenje

11 maanden geleden - Het gaat over de halteplaats Napoleonsbaan noord 11b /veldstraat in Baarlo ochtendspits tussen 8 en 9 uur.

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 22 september 2017 om 22:45 geantwoord

Beste Jose Veenje,

Dank je wel voor deze aanvulling. Ik stuur je klacht intern door. Zo is de regio ook op de hoogte van deze drukte en kan er, indien mogelijk, gewerkt worden aan versterking van deze lijn.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaring. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^WB
Arriva Webcareteam