Klacht: Retourneren niet goed werkende mobiel

op 05 juli 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Binnen de termijn heb ik een mobiele telefoon geretourneerd aan coolblue. Tot mijn grote verbazing geven ze aan dat ik niet het volledige bedrag terug krijg, omdat de telefoon ernstig beschadigd is. Echter heb ik voor het retourneren foto’s van de telefoon gemaakt waarop duidelijk te zien is dat deze beschadigingen er niet zijn. Coolblue blijft voet bij stuk houden en zegt dat de beschadigingen dan misschien wel tijdens transport gebeurd zijn. Maar in het originele telefoondoosje kan de telefoon niet bewegen en dus ook niet op die manier beschadigingen (ernstige krassen).
Zwaar teleurgesteld in coolblue. Dacht dat dit een nette betrouwbare onderneming is ipv een louche zaak.

Volledige aankoopbedrag wordt teruggestort.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

4 maanden geleden - Beste Fernon, Wat ontzettend balen dat jij jouw telefoon binnen de 30 dagen bedenktermijn hebt moeten retourneren. We snappen dat je schrikt van de foto's die zijn toegestuurd nadat de telefoon beschadigd is geleverd na de retourzending. Indien klanten producten zelf retourneren, wordt verwacht dat de klant er zelf voor zocht dat het product veilig in de doos ligt. Zoals wij in de e-mail ook hebben aangegeven, zijn de krassen op de telefoon mogelijk tijdens transport ontstaan. Naar aanleiding van de e-mailuitwisseling hebben wij het volgende aangeboden; Wij repareren het touchscreen wat niet goed werkte en je kunt het toestel retour ontvangen, of je krijgt 75% van het aankoopbedrag vergoed. Onze collega's hebben op 29 juni van jou een akkoord gekregen om het touchscreen te repareren. Jouw telefoon is direct de volgende dag naar een reparateur verzonden. De reparatie wordt op dit moment uitgevoerd door een erkend reparateur. Zodra dit is opgelost wordt het toestel geretourneerd. Voor nu kun je het beste jouw inbox goed in de gaten houden voor een update. Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen wij het graag van je. Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht Ferest

4 maanden geleden - Mijn zoon voelde zich machteloos en is daarom akkoord gegaan met reparatie heb ik zojuist gehoord. Hetgeen uiteraard belachelijk is. 1. Op de foto's is overduidelijk te zien dat de door jullie gestelde krassen niet aanwezig zijn. Het komt niet eens in de buurt. 2. Het toestel zit in het sony doosje klemvast. Het is dus onmogelijk dat de door jullie gestelde krassen tijdens het transport zijn ontstaan. Nogmaals ben ik zeer teleurgesteld in jullie houding en dacht ik dat jullie een net en betrouwbaar bedrijf zijn. Wat heb ik mij ontzettend vergist. Dit is ronduit schandalig.

Bericht van Coolblue

4 maanden geleden - Beste Ferest, Bedankt voor uw reactie. De foto die is doorgestuurd was van dermate lage kwaliteit dat het helaas niet mogelijk was om vast te stellen dat de krassen niet aanwezig waren. Wij hebben er geen enkele baat bij, u op te laten draaien voor beschadigingen die niet door u zijn veroorzaakt. Wij willen namelijk dat onze klanten tevreden zijn met de geleverde service. Echter moeten wij als een toestel beschadigd bij ons binnenkomt dit op een redelijke wijze afhandelen en vinden ook dat dit in deze is gebeurd. Wij betreuren het zeer dat u dit niet zo ervaart, maar we zorgen er in ieder geval voor dat uw zoon over een naar behoren functionerend toestel kan beschikken. Met vriendelijke groet, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door Ferest