Klacht: Retouren niet goed verwerkt

op 13 december 2017 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

In december 2014 meerdere artikelen besteld, welke in aparte zendingen werden geleverd. Omdat ik de kwaliteit erg slecht vond van de kleding heb ik alle pakketjes retour gezonden waarvan de laatste zending niet afgehaald. Ik had aan de afdeling klantenservice van Bonprix gevraagd de laatste bestelling te annuleren maar deze was al te ver in het bestelproces. De medewerker gaf aan dat ik het simpelweg niet hoefde af te halen, waarna het automatisch retour zou gaan. Het leek allemaal goed te gaan, totdat er van 2 retourzendingen (van totaal 5) niet alle artikelen werden verwerkt. Hierover eindeloos bel en e-mail contact gehad waarna continu de belofte dat het in orde zou worden gemaakt aan de hand van een formulier vermiste retourzending. Nu drie jaar later is het overgedragen aan een incassobureau.

Ik zie graag dat het administratief goed verwerkt wordt, zoals ook is toegezegd jaren terug door de afdeling klantenservice.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 13 december 2017 om 19:07 geantwoord

Beste mw T.

In 2014 plaatste u inderdaad 5 bestellingen waaruit retourzendingen ontvangen werden. De geweigerde bestelling kwam terug naar bonprix en werd volledig afgeboekt.
Volgens onze gegevens behield u uit twee bestellingen artikelen die niet betaald werden. In uw dossier is geen enkele melding over niet verwerkte retour gestuurde artikelen terug te vinden. Meerdere herinneringen werden verstuurd via e-mail en brief(op 1 januari 2015 via e-mail, op 22 januari, 12 februari en 5 maart 2015 via e-mail en brief).
Van uw kant ontvingen wij hierop geen enkele reactie.
Op 31 maart werd uw dossier overgedragen aan ons incassobureau EID, ook zij stuurden u meerdere e-mails en brieven hierover, zonder reactie van uw kant.
Op 5 mei van dit jaar werd uw dossier opnieuw overgedragen aan een ander incassobureau, CIB.
Via hen ontvingen we twee reacties.
In uw eerste reactie gaf u aan dat u dit probleem reeds aan ons gemeld zou hebben kort na de bestellingen. Zoals eerder aangegeven hebben we in uw dossier geen enkele melding hierover.
In uw tweede reactie gaf u aan de artikelen niet opgehaald te hebben en vroeg u om handtekeningen als bewijs hiervan.
Handtekeningen na ontvangst bij een afhaalpunt worden slechts gedurende 1 jaar tijd bewaard en waren dus maar tot december 2015 beschikbaar.
Omdat u hierboven zelf aangaf de pakketten wel degelijk ontvangen te hebben en daarna teruggestuurd te hebben, is de vraag over het al dan niet beschikken van bonprix over de handtekeningen naast de kwestie.
De redelijke termijn voor het melden van een probleem met een retourzending is ruimschoots overschreden, helaas kan ik uit uw bestellingen van drie jaar geleden geen artikelen meer voor u afboeken.

Het team van bonprix.

Alle klachten die gemeld zijn door mw. t.