Klacht: Respectloze buschauffeur

op 06 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ben vanmorgen met lijn 81 van Utrecht centraal om 10:34 naar postkantoor Meerkerk om 11:11 gereisd. (06-10-2017) De buschauffeur op deze bus was uiterst onvriendelijk tegen mij en een medereiziger. Een medereiziger stak zijn hand niet duidelijk op om aan te geven dat hij mee wilde, waarop de buschauffeur hem begroette met: ‘Waarom steek je je hand nou niet gewoon op joh, zo weet ik toch niet of ik moet stoppen!’. Dit had veel vriendelijker gekund door hem te begroeten en vriendelijk te vragen of hij in het vervolg zijn hand wil opsteken. Vervolgens vond ze tijdens de busrit dat zijn muziek te hard stond, waarop ze naar hem riep: ‘Hé vriend, zet die muziek is wat zachter! Ik kan hem hier voorin helemaal horen en ik heb zelfs het raam naast me nog open staan. Moet je nagaan hoe hard het staat!’. Ik zat aan de andere kant van het gangpad naast hem en hoorde letterlijk niets van zijn muziek. Toen wilde ze mij ook nog tegen hem opstoken door te vragen of ik het toch zeker ook wel moest horen? Toen ik nee zei, suggereerde ze dat ik dan iets aan mijn oren mankeer. Dit vind ik een zeer respectloze uitspraak, zeker gezien mijn oren prima functioneren. Ik vind het totaal niet netjes dat een buschauffeur ze respectloos tegen mensen praat. Er zijn ook vriendelijke manieren om iets te zeggen. Ik hoop dat jullie deze buschauffeur op haar behandeling van reizigers aanspreken, zodat ze de volgende keer aardig overkomt en iedereen respectvol behandelt, zoals wij ook met haar doen.

Als jullie de buschauffeur op haar gedrag aanspreken, zodat ze in het vervolg respectvol en vriendelijk met reizigers omgaat.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 06 oktober 2017 om 13:13 geantwoord

Beste G. de Lange,

Ik begrijp uit je klacht dat je te maken met een onvriendelijke buschauffeur. Jammer om te lezen dat het zo is gegaan tijdens de reis. Ik heb je klacht doorgestuurd naar de regio zodat dit met de chauffeur besproken kan worden. Onze excuses voor het ongemak!

met vriendelijke groet,

^JK