Klacht: reparatieafhandeling dynafix/vodafone waanzinnig slecht

op 07 juli 2012 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Bijna twee maanden geleden ging mijn HTC desire S voortdurend spontaan uit. Heb het toestel naar de vodafoneshop in Utrecht gebracht.
Daar wist men wel wat het was, er moest een onderdeeltje worden besteld. Dat zou een weekje duren. Toen ik mij weer meldde aan de balie zei een andere vriendelijke maar oververmoeid ogende reparateur dat hij bijna zeker wist dat dát niet het probleem was. En inderdaad. Hij stuurde het toestel naar dynafix die er een nieuw moederbord inzette. En toen ik hem na een week weer ophaalde deed het toestel nog steeds wat hij altijd al deed. De accu is aan de balie gecheckt, en het toestel is opnieuw zonder accu naar dynafix gestuurd. Toen ik na twee weken nog niets gehoord had ben ik me er mee gaan bemoeien.
Dynafix verzocht me (na twee weken) of ik toch ook maar de accu wilde opsturen voorzien van kassabon en RMA-nummer (?). Anders konden ze het niet. Ik was er niet, dus dat zou nog weer een week of twee gaan duren.
Inmiddels heeft dynafix de telefoon ongerepareerd retour gestuurd naar de winkel. We zijn zo langzamerhand twee maanden verder en ik ben nog geen steek verder. Ik heb een klacht ingediend bij vodafone, maar meer dan het terugstorten van 1 maand abonementskosten konden ze niet voor me doen.
Moet ik nu mijn toestel voor een vierde keer ter reparatie gaan aanbieden?
Ik word niet goed.

Aanvulling:
vandaag 5 juli heb ik de klantenservice gebeld. Tien minuten in de wacht.
Ik heb het verhaal verteld, verteld dat ik de winkel wilde bellen waar ik de telefoon heb heengebracht. Wat blijkt? De winkel is telefonisch niet te bereiken! Voor een belwinkel is dat wel heel gek. Ze zei dat ze niets kon doen. Dat was haar letterlijke tekst. Ik moest wachten tot de telefoon (ongerepareerd) terug was in de winkel, en dan moest er een omruil worden aangevraagd. Dat kon wel vier werkdagen duren!
Ik vroeg haar of zij dan contact kon zoeken met die winkel en te vragen om het proces te versnellen, aangezien ik al twee maanden zonder telefoon zit.
Maar dat kon ze niet. En uiteindelijk hing de vodafone mevrouw gewoon op.

Als ik een nieuw abonnement afsluit sta ik na een uur buiten met een werkende telefoon. Ik ben nu echt wel klaar met de vodafone. Is er een aanbieder die wel netjes met zijn klanten omgaat? Ik hoor het graag.

Aanvulling 9 juli:
Ik heb afgelopen vrijdag een ingebrekestelling per post en mail verstuurd naar Vodafone, ik wil dat ze binnen twee maanden mijn telefoon moeten kunnen repareren. Ik heb ze tot aanstaande vrijdag 13 juli, de tijd gegeven om me een werkende telefoon te bezorgen.

Ik heb nog niets gehoord van Vodafone.
Ik ben al op zoek naar een ander telecombedrijf dat een minder beroerde service heeft, maar ik lees tot nu toe over elke provider gruwelverhalen, wat betreft reparaties en administratieve problemen.

Ik wil op een heel korte termijn een nieuwe telefoon.

Reactie van de melder van de klacht zilverster

5 jaren geleden - Update 14 juli: Ik werd op 10 juli gebeld door mevrouw van vodafone die me aanbood om een ander toestel op te sturen, ik denk naar aanleiding van mijn in gebreke stelling. Omdat mijn oude toestel niet meer voorradig was bood een htc desire Z aan. Ik stelde voor het toestel zelf op bol.com te bestellen, maar dat kon niet. Ze stelde voor om een htc Desire One x op te sturen. Die kreeg ik op 12 juli. Er moet een ander soort simkaart in, die is gisteren vervangen, en nu ben ik eindelijk weer online! Uiteindelijk is het goed opgelost door Vodafone.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

Vodafone

Heeft op 07 september 2012 om 12:35 geantwoord

klacht is inmiddels opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door zilverster