Klacht: Reparatie van laptop en scherm door schade

op 20 juli 2012 over Asus in de categorie Electronica - Computers

Recentelijk was mijn laptop beschadigd aan het plastic frame rondom het scherm. Via de officiële weg van Asus opgegeven voor reparatie aangezien de laptop nog onder garantie valt tot en met oktober 2012. Ik kreeg van Asus te horen dat het bijna 400 Euro zou gaan kosten. Ik heb ze verteld dat het alleen maar om het plastic frame zou gaan aangezien het scherm nog prima werkte voordat we hem hadden opgestuurd.
Toen kreeg ik van Asus te horen dat het scherm ook een barst bevat en dat deze ook vervangen zou moeten worden. Echter had ik net voor het opsturen van de laptop nog gekeken of er niet nog meer aan mankeerde en zelfs nog deze zelfde laptop gebruikt om het een en ander op te zoeken van informatie. Al die tijd niets aan het scherm mankerende.
Asus verteld me dat deze schade niet onder de garantie valt omdat deze onder externe schade valt. Uitslag: dat ik zelf de reparatie kosten moet vergoeden en nog niet de scherm schade, aangebracht ná opsturen van de laptop, moet betalen. Dan nog niet eens meegerekend de behandelings- en verzendkosten van 75 Euro!!

Ik zou Asus graag zien dit probleem op te lossen. Al dan niet de vervoerder aansprakelijk stellen voor het veroorzaken van de schade aan het scherm, danwel er zelf voor opdraaien om dit probleem alsnog op een klantvriendelijke manier op te lossen. Danwel door het scherm te vergoeden of voor een soortgelijke waardige oplossing te verschaffen.

Alle klachten die gemeld zijn door mdejong83