Klacht: Reparatie kosten te hoog

op 29 juni 2017 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Ik heb mijn toestel van Samsung waar ik een abonnement op heb bij tele2 verstuurd voor reparatie. Het pinnetje waarmee ik moet opladen is afgebroken want dit is een dun stalen plaatje! Ik heb hier eerst contact over gehad met tele2. Omdat mijn toestel valschade heeft maar daardoor is het pinnetje BINNENIN het toestel niet afgebroken. Ik wil alleen dat laten repareren. Bij tele2 verzekerd Luc mij dat dit geen probleem is en dat het zelfs binnen de garantie valt.
Dus ik laat mijn toestel ophalen, en ontvang na 2 dagen de volgende mail en de kosten???? Daar heb ik een nieuw toestel voor!!!!

Optie 1: Repareren
Je gaat akkoord met deze prijsopgave van Dynafix en zij repareren het toestel. Concreet betekent dit dat zij het display vervangen. Verder wordt ook nog de behuizing en het moederbord vervangen. Daarnaast installeren ze de nieuwste software.
€ 196,43

€ 41,25

€ 237,68

Optie 2: Niet repareren
Je gaat niet akkoord met deze prijsopgave en kiest ervoor je toestel ongerepareerd terug te krijgen. Hieraan zijn kosten verbonden. Deze kosten bestaan uit: diagnose, administratie en transport.
€ 49,00

€ 10,29

€ 59,29

Optie 3: Afstand doen
Je gaat niet akkoord met deze prijsopgave en kiest ervoor afstand te doen van je toestel, inclusief de meegestuurde accessoires. Wij zorgen er dan voor dat het toestel milieuvriendelijk verwerkt wordt. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

€ 0,00

Als ik het terug wil hebben betaal ik nogmaals 59,26???? Maar doe ik er afstand van zijn dan de nakijk kosten gratis of nemen ze dan genoegen met de onderdelen. Ik heb direct contact opgenomen met Samsung. Maar nee helaas ze repareren alles wat stuk is VOLGENS HUN!! Terwijl ik dit nadrukkelijk besproken heb met TELE2 ( zie onderstaande mail)
aan mij

Beste mevrouw Hout,
Je hebt aangegeven dat jouw mobiele telefoon defect is. Dit is natuurlijk erg vervelend.
Om je te helpen met het repareren van het toestel, mag je dit defect aanmelden op de website bij onze reparatie partner Samsung DrMobile.
Volg hiervoor de volgende link: www.tele2.nl/reparatie
Nadat je jouw toestel hebt aangemeld, krijg je een e-mail ter bevestiging.
Hierin staan inloggegevens en een link waarmee je de status van de reparatie kan volgen.
Heb je toch nog vragen?
Dan kun je contact opnemen met Samsung DrMobile via de link http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html.
Ook kun je ze bellen via 088-9090100. Ze zijn geopend op werkdagen van 8:00 – 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 – 16:00 uur.

Hieronder vind u ook nog de pakbon zodat u die mee kan sturen met de reparatie.

ABONNEMENT:
Telefoon: 4 euro.
Klant nummer: 10312222481
Billing nummer: 10312222485
Email: epmhout@gmail.com

soort abonnement: Tele2 Mobiel 4G Handset.
Aankoopdatum: 23.07.2016
Order nummer Tele2: 1-2345168843
Merk telefoon: Samsung
Toesteltype: Galaxy J5 (SM-J500FN)
Telefoonnummer: 0640278281
IMEI nummer: 351807084513467
Meer weten
Kunnen we je nog ergens mee helpen? Kijk op tele2.nl/klantenservice of bel 020-754 4444.
We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je een tevreden klant blijft.
We houden contact.
Luc Beeksma
Tele2 klantenservice

Mensen dit kan toch niet waar zijn! Waar is de service en wat een oplichting!! Ik heb dit toestel nog geen jaar en zit er nog een jaar aan vast!! Ben zeer ontevreden met deze slecht service van tele 2 en Samsung!

Alleen repareren waar ik om vraag!Dus niet de behuizing geen moederbord etc, alleen het laadtpinnetje!!!
Anders terug sturen tegen pakket prijzen van 6,00euro. en geen bedrag van in de 60euro!! Het is tenslotte mijn toestel, kom op zeg! Dan ga ik voor die 60 euro wel zelf een laadtpinnetje halen op internet en die erin plaatsen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door elleshout