Klacht: Renault Captur rekeneenheid automatische transmissie defect

op 15 augustus 2019 over Renault in de categorie Automerken

Vanaf ons vakantieadres in Zeeland gingen wij maandag 12 augustus een stukje rijden in de omgeving. Plotseling stopte de auto en viel terug in vermogen. Na de auto aan de kant te hebben gezet en contact uit, probeerden we weer te starten en verder te rijden. Maar helaas ook toen ging de auto niet meer voor of achteruit. Er ging een lampje branden met de tekst controleer automatische transmissie . Inmiddels contact gehad met Renault route service en die bracht ons naar de dichtstbijzijnde Renault dealer. Waar we buitengewoon netjes te woord zijn gestaan. Echter na het uitlezen bleek dat de rekeneenheid van de automatische transmissie kapot is. En dit onderdeel komt vanuit Renault Frankrijk en staat al weken in backorder. We moeten rekening houden met minimaal 4 weken levertijd!! Kosten zijn ongeveer 1100,00 euro. De auto staat daar nu te wachten om gerepareerd te worden. Inmiddels zonder vervangend vervoer weer terug op ons vakantieadres zijn we eens rond gaan bellen maar al snel bleek dat dit een probleem bij meerdere dealers is en die zelfs al spreken over een nog veel langere levertijd. Het is toch niet te begrijpen dat een onderdeel voor reparatie zo lang op zich laat wachten. Vrijdag is onze vakantie (deels zonder auto) voorbij en hebben wij zelf vervoer geregeld om naar huis te kunnen gaan. Maar volgende week gaan we weer aan het werk en is er ook een auto nodig. Dat wordt nog een uitdaging om voor zoveel weken een auto te huren en weer extra kosten te krijgen.
Ons gevoel bij het rijden van een Renault Captur is hiermee ver gedaald want wie zegt ons dat het onderdeel niet weer kapot zal gaan…

Kan Renault Nederland nou helemaal niets betekenen in de slechte lange levertijd vanuit Frankrijk?
Maar ook in alle ellende die daardoor is ontstaan en nog komen gaat?

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Renault

17 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Renault nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door CvhH