Klacht: Maandagmorgenauto??

Jmeulesteen op 14 juli 2021 over Renault in de categorie Automerken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Renault Capture “The Limitee Helly Hanson” Maandagmorgen auto??
In Mei 2015 heb ik een fantastisch cadeau gekregen van mijn echtgenoot een nieuwe Renault Capture “The Limitee Helly Hanson” helaas gekocht bij Renault gagarage Zaltbommel. Op de km-teller staat nu (07-07-2021) 66.300 km. Wij wisten niet wat voor een nightmare wij in huis hebben gehaald die ons een vreselijke onzekere rijplezier heeft geschonken met veel opstapeling van gebreken aan de auto, vele malen terugkoppeling gemaakt naar de dealer Zaltbommel en Renault NL…het dossier is bij Renault Nederland bekend.

Na het afhalen van onze nieuwe auto hebben wij even achter onze oren moeten krabbelen want de verkoper heeft ons niet na behoren geholpen. Ik moest zelfs telefonisch achteraan waar onze auto factuur was, 1 weken later werd deze na mij toegezonden. Deze “beste” verkoper was niet duidelijk naar ons toe van hoe of wat de instructies ging van het voortuig zoals speciale aanvraag abonnement, garanties – – route en r-link ect. – Wij ondervonden heel lang problemen met de R-Link – er ontstonden scheuren in de zitting van de stoel waarvan de uitvoering is van kunstleren – alle rubbers van de ramen werden vervangen rond om de auto vanwege “slijtage vertelde men” – ondervonden continue problemen met de Stop en start –– problemen met de sleutelkaart waarvan ik nu nog tegen aanloopt – accu is vervangen – Vocht in de autolampen en nog steeds – Onderdelen die los zitten vanbinnen auto interieur en zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen waar ik tegen aanliep en dat de eerste twee jaar. Gelukkig had ik een 4 jarige garantie bijgenomen want na de twee jaar garantie kreeg deze auto nog meer problemen. De laatste problemen waren eind vorig jaar helaas valt deze nu buiten de garantie: – er komen in het kunstleer van de autostoel weer scheuren – wederom onderdelen van het interieur komen los- op 16-10-2020 werd de distributie ketting vervangen (km stand 60872 terwijl ik al eerder gemeld had dat wij een raar geluid hoorde en niets meegedaan) onlangs 05-07-2021 is de distributieketting wederom vervangen. Gelukkig werd dat de vorige keer berekend met coulance vergoed 25% Renault Nederland en 10% van de autodealer in de Bosch, persoonlijk is de Dealer Renault in ’s-Hertogenbosch Toppie… Ik hou mijn hart vast wat deze auto mij nog meer geld kosten, deze week telefonisch onderhoud gehad met dhr. Matthijs Randsdorp van klantenservice Renault betreft garantie etc.…zij geven geen garantie na 6 jaar terwijl wij al zo vaak hebben aangeven waar wij tegen aanlopen…en zoals ik wederom had verwacht: niets. Dhr. M. Randsdorp geeft aan je weet niet wat de toekomst zal brengen …ik wel, nog heel veel meer onkosten want onze vertrouwen in de auto is weg!! Ik heb diverse nieuw auto’s gehad voor jaren maar deze Renault Capture “The Limitee Helly Hanson” is een ware hell. Dit was mijn eerste en laatste Renault Want ik ben zeer diep teleurgesteld in Renault. Vind het zo erg voor mijn partner die een hoge bedrag daar achterliet bij Renault Zaltbommel, je mag toch wel verwachten dat je voor die centen een klasse auto krijgt; althans zonder de eerste 2 jaren met niet zoveel problemen, althans daarmee loopt Renault toch mee te pronken? Ben ik nu werkelijk de enige met een maandagmorgen auto????????

Gewenste Oplossing:

Ze hadden op de tijd de auto terug moeten nemen of iets anders moeten aanbieden, zeker voor een klasse auto als deze. Zeker met deze vele aantal gebreken aan de auto.

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Renault

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Renault nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jmeulesteen