Klacht: geen vergoeding van reparatie fabricagefout binnen de wettelijke garantietermijn

op 30 januari 2015 over Remeha in de categorie CV Ketels

Onze REMEHA 28c ketel is 1,5 jaar geleden geinstalleerd door een erkende installateur die inmiddels failliet gegaan is. Toen de ketel 2 weken geleden kapot ging kon ik daarom niet bij de verkoper aankloppen maar heb ik dit direct bij REMEHA gedaan. Daar leken ze begripvol en adviseerden ze dat om voor volledige garantie in aanmerking te komen gebruik te maken van een door hun aan te wijzen installateur. Aldus geschiedde, de installateur heeft in mijn bijzijn meermalen gebeld met REMEHA over een ‘fabricagefout’ die hij aantrof en dat dit volledig door REMEHA zou worden vergoed.
Nu blijkt dat slechts maximaal het onderdeel (sensor a 25 euro) zal worden vergoed (indien na onderzoek van REMEHA zelf blijkt dat het niet door nalatigheid van mij veroorzaakt is, afwachten dus…), en de arbeidskosten a 176 euro niet. Dit lijkt me onredelijk aangezien de arbeidskosten noodzakelijk zijn om de fabricagefout op te lossen. Ik heb ook nog eens precies gedaan wat ze me geadviseerd hebben.

Ik wil volledige vergoeding van de rekening a 201,09 euro van de REMEHA installateur die de fabricagefout hersteld heeft. De ketel is minder dan 2 jaar oud, aantoonbaar met garantiebewijs. De installateur in kwestie gaf aan nooit eerder een dergelijk probleem met zo een jonge ketel gezien te hebben en noemde daarom ook de term ''fabricagefout''. Het gaat hier dus niet om slijtage oid, aantoonbaar met de rekening en het verslag van de installateur.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Remeha over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Remeha in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Remeha een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Remeha

Heeft op 02 februari 2015 om 16:08 geantwoord

Wij hebben telefonisch contact opgenomen met de heer en in overleg met hem de klacht afgehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door roelandsmits