Klacht: Rekening na opzegging T-mobile thuis

op 27 december 2017 over T-Mobile in de categorie Mobiele Telefonie

Sinds afgelopen 7 december heb ik geen t-mobile thuis meer. Ik ben per die datum overgestapt naar een andere provider. De overstap was volgens contract en verliep aan beide kanten vlekkeloos voor wat betreft de aansluiting op tv, telefoon en internet.

Het spreekt voor zich dat de overstap tijdig was aangevraagd. Dat ik dis per 7 december als klant weg zou zijn was al weken/maanden bekend.

Echter….
A. Stuurde t-mobile mij verschillende malen post. Of ik als klant niet wilde aanblijven. Uiteraard begrijp ik dat… maar ik kreeg zelfs post waarin ze uitlegde hoe onbetrouwbaar en slecht anderen providers zijn en hoe weinig ze hun woord nakomen. Partijen die zulke negatieve reclame over anderen maken vertrouw ik persoonlijk voor geen meter en ik overweeg een klacht neer te leven bij de reclame codecommissie.

B. Vandaag zag ik dat t-mobile de maand december gewoon in zijn geheel heeft afgeschreven. Alsof ik de hele maand nog t-mobile zou hebben. Dus ik de klantenservice bellen. Na 14 minuten een aardige dame aan de lijn die mij het volgende wist te vertellen:
– uw opzegging en het opmaken van deze maandrekening hebben elkaar gekruist en daarom bent u ons dit geld verschuldigd.
– de volgende rekening zullen wij dan het te veel betaalde in mindering brengen.

Ik heb deze vriendelijke dame uitgelegd dat het opzeggen maanden geleden was en zij de nota pas net opgemaakt hebben en het elkaar dus niet gekruist kan hebben. Dat zij dus gewoon een verkeerde rekening gestuurd hebben. Ik hun dit geld dus niet verschuldigd ben. En dat zij het te veel betaalde niet de volgende maand in mindering kunnen brengen aangezien er de volgende maand geen rekening is… ik ben immers weg bij ze. Dus heb haar om een passende rekening gevraagd.

De dame vertelde mij dat dat niet ging. Ik was hun immers het geld verschuldigd wat op de rekening stond. Het onterecht in rekening gebrachte zou ik dan de maand erna terug ontvangen.

Ik denk erover t-mobile nu een rekening van € 10.000,- te sturen met al betaaldkenmerk “happy new year”. En als ze dan bellen dan zeg ik dat ik het te veel in rekening gebrachte de volgende rekening in mindering zal brengen.

Ik hoop dat dit bedrijf stopt met anderen zwart maken en hun energie eerder gaat stoppen in hun eigen bedrijfsprocessen op orde te brengen.

Wanneer ik een aangepaste rekening krijg van 1 t/m 7 december.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over T-Mobile

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over T-Mobile nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door -Elisa-