Klacht: Rekening ineens opgeheven

op 23 november 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Heel frappant verhaal, toen ik vandaag iets wilde pinnen stond er dat ik mijn kaart niet kon gebruiken. Dit vond ik een beetje vreemd dus ik wilde internetbankieren checken. Vervolgens lukte dit niet en heb ik de bank daarom gebeld. Aan de telefoon waren zij zeer vaag en zeiden dat ik moest wachten op een brief.
Ik ben meteen naar de bank gegaan en daar geholpen door een meneer. Die vertelde mij vervolgens dat mijn rekening was opgeheven omdat er 5 of meer aangiftes tegen mij waren gedaan op fraude! Ik was meteen natuurlijk heftig geschrokken want snap niet waar dit vandaan komt. Maar goed, ik besloot om meteen naar de politie te gaan, want 5 aangiftes tegen jou is natuurlijk niet niks.
Ik kom aan bij het politiebureau en vertel het verhaal, waarop de vrouw voor mij in het systeem keek wie deze aangiftes dan heeft gedaan en met welke reden. Een paar minuten later komt zei terug en verteld dat er geen aangiften zijn gedaan tegen mij!! Er klopt dus iets niet, en het lijkt mij sterk dat het register waar een medewerkster van de politie in kijkt niet klopt!
Ik heb mijn pinpas nu eenmaal nodig om boodschappen etc. te kunnen doen op dit moment. Ik vind dit niet kunnen hoe dit zo vaag in een keer mijn rekening niet alleen wordt geblokeerd, maar gelijk opgeheven!

Ik ben tevreden op het moment dat de ABN mij mijn rekening teruggeeft, en dat moet zo snel mogelijk gebeuren

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

1 week geleden - Beste kiopl1000, Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je een en ander duidelijk wil hebben wat betreft deze situatie. Wanneer een rekening wordt opgeheven n.a.v. 5 of meer aangiftes, dan krijg je in ieder geval een brief met meer uitleg. Daarin staat ook welke verdere actie ondernomen kan worden en hoe je meer informatie op kunt vragen over de aangiftes. Hoewel ik begrijp dat het lastig is dat je niet bij je rekening kunt, kan ik niets anders zeggen dat je op dit moment eerst de brief moet afwachten. Met vriendelijke groet, E. van der Struijk ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht kiopl1000

1 week geleden - Geachte ABN, ik heb de brief nu inderdaad ontvangen, maar ben er niet veel wijzer op geworden.. Het enige wat in de brief staat is dat ik mijn geldzaken bij een andere bank moet gaan regelen. Als ik contact met jullie op neem word ik behandeld alsof ik iets heb misdaan. Ik snap natuurlijk dat jullie gegeneerd zijn om het feit dat er misschien iets is gebeurd met mijn rekening zonder dat ik daar vanaf weet, maar het slaat nergens op om geen nadere oplossing te zoeken met mij.

Bericht van ABN Amro

7 dagen geleden - Beste kiopl1000, Fijn dat je de brief hebt ontvangen. Daarin is aangegeven waarom wij de rekening zullen opheffen. Voor verdere vragen over de aangiften moeten we je verwijzen naar de politie. In de brief staat ook hoe je informatie over de aangiften per e-mail kunt opvragen bij de politie. Wij kunnen je namelijk geen informatie geven hierover. Wanneer wij een rekening van een klant opheffen is dat niet zonder reden. Naar aanleiding van aangiften doen wij zelf ook nog intern onderzoek voordat wij verdere actie ondernemen. In de brief staat waarom wij tot deze keuze zijn gekomen. In dit soort situaties kunnen wij vragen met betrekking tot deze brief niet persoonlijk of telefonisch beantwoorden. Als je het niet eens bent met de inhoud van de brief, dan kun schriftelijk reageren. In de brief vind je het adres waar je de brief naartoe kunt sturen met een kopie van je geldige legitimatiebewijs. Je krijgt binnen vier weken antwoord op je brief. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. L. Salama

Alle klachten die gemeld zijn door kiopl1000