Klacht: Reis via Sunweb mag niet kosteloos omgeboekt worden als je in de risicogroep valt

op 14 mei 2020 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Voor aanstaande zomervakantie heb ik een vliegreis via Sunweb geboekt. Als ex kankerpatient heb ik diverse chronische aandoeningen overgehouden aan mijn behandelingen. Hierdoor val ik in de risicogroep voor Corona en is het dus absoluut onverstandig om in een vliegtuig te stappen voordat er een vaccin is.
Nu wil Sunweb op geen enkele wijze meewerken om mijn reis om te boeken naar een andere datum of om een voucher te verstrekken voor de reeds betaalde aanbetaling. Ik heb driemaal een email gestuurd met de uitleg over mijn medische geschiedenis en driemaal krijg ik een standaard antwoord dat er geen negatief reisadvies is voor de maand juli en dat ik dus wel kan annuleren maar dan ben ik mijn aanbetaling kwijt en omboeken kost 30% van de reissom.

Als ik het geld van mijn aanbetaling terug krijg. Een voucher hoef ik niet meer, ik ben alle vertrouwen kwijt in deze reisorganisatie.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 15 mei 2020 om 10:00 geantwoord

Beste mevrouw Hoogendijk,

Begrijpelijk dat u zich zorgen maakt om uw geboekte vakantie. Wij volgen de ontwikkelingen op de voet en staan daarbij voortdurend in contact met lokale- en internationale autoriteiten. Zolang er geen negatief reisadvies of inreisbeperking van toepassing is, vinden onze vakanties gewoon doorgang. Annuleren is op dit moment dan ook tegen kosten. Mocht de situatie veranderen, nemen wij contact op met de hoofdboeker.

Wij raden u daarom aan, om ons bericht af te wachten. Wij blijven bij ons standpunt over de voucher. Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om het voucher te weigeren, wanneer uw vakantie niet door kan gaan. Alle informatie omtrent het weigeren van het voucher, vind u gemakkelijk terug in onze FAQ op de website.

Team Webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door SuzanneHoogendijk