Klacht: Reclame te bloot,ze asocieren sex met Kerst echt ziek

op 09 december 2017 over Hunkemoller in de categorie Kledingwinkels

De reclames zijn aanstootgevend, sexistisch en te bloot.Ik koop daarom niks meer bij Honkemoller.

Hoe ziek moet je zijn om ook nog Kerst, een religieuze feestdag te asocieren met sex.Ik vind de hele reclame met blote billen in je gezicht aanstootgevend en als vrouw sexistisch.

Ik snap niet dat het zomaar kan.Zouden ze dit ook durven met andere feestdagen van andere religies?

Reclames waar je met je hele gezin naar kan kijken.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hunkemoller over deze klacht.

Bericht van Hunkemoller

4 maanden geleden - Geachte klant, wij hebben u een aparte mail gestuurd naar aanleiding van uw klacht. Met vriendelijke groet, Hunkemöller Customer Care

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hunkemoller in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hunkemoller een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hunkemoller

Heeft op 21 december 2017 om 11:28 geantwoord

Beste klant,

Wij hebben uw klacht goed ontvangen en het spijt ons dat wij u hebben verontrust met onze reclame-uitingen.

Uiteraard is het niet onze bedoeling om te kwetsen of te provoceren. Wel proberen we onze producten op een zo mooi en aantrekkelijk mogelijke manier te presenteren, onder andere in onze tv reclames.
Lingerie vereist daarvoor een model met een mooi lichaam in bepaalde proporties.

We doen onze uiterste best om de commercial smaakvol en stijlvol te laten zijn, maar dat de presentatie enigszins suggestief en sexy is, is inherent aan het presenteren van lingerie.

Bedankt voor uw mening, wij hebben u gehoord en uw opinie is belangrijk voor ons. Echter zoveel mensen, zoveel meningen. Het spijt ons dat deze commercial uw waardering niet weg kan dragen.
We hopen dat in een volgende ronde de reclame campagne wel bij u in de smaak zal vallen.

Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit graag.

Customer Care
Hunkemöller

Alle klachten die gemeld zijn door Zenger