Klacht: Rare administratie

Thomash30 op 23 februari 2021 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Heb 2 klachten over dit bedrijf. 1. In mijn nuon staat totaal niets open mbt fakturen. Maar je krijgt wel herinneringen. Je meld dit en dan opeens staat er in mijn nuon een onbekende faktuur open. Weer melding gemaakt voor verklaring maar geen reactie.

2. Ik vind het super knap dat nuon precies weet wat hun klanten verdienen en kan missen echt een top bedrijf. Elk jaar weer veranderen zij de termijn bedrag zonder dit te overleggen. Hoe weten jullie dat mensen dat kunnen betalen. Mensen doen niet voor niets een bepaald bedrag.

1. Verklaring voor de spookbedrag en kwijtschelding van dit.
2. Stuur elk jaar na de afrekening met jullie voorstel en uitleg en laat de mensen hier akkoord voor geven en niet voor de mensen beslissen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

Bericht van Vattenfall

1 jaar geleden - Hallo Thomas, Bedankt voor je bericht. Je geeft aan dat je twee vragen hebt. Ik geef je graag een reactie op die vragen. Je vermeldt ook dat je een vraag hebt gesteld en daarop geen reactie hebt gehad. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kun je aangeven wanneer en waar je deze berichten naartoe hebt gestuurd? We hebben geen algemeen e-mailadres, kan het zijn dat je een bericht naar een no-reply adres hebt gestuurd? We sturen een herinnering als een factuur een bepaalde tijd niet betaald is. Een aanmaning als deze nog niet betaald wordt. Het saldo in Mijn Vattenfall verandert als er een betaling is gedaan. Een onbekende factuur, wil je daar een voorbeeld van geven? We sturen termijnfacturen of de jaar- of eindafrekening. Een andere factuur lichten we altijd toe in een begeleidende brief. Een termijnbedrag moet wat ons betreft passen bij je verbruik. Het is aan de klant om ervoor te zorgen dat het verbruik past bij hun portemonnee. Verbruik je meer dan je kunt betalen, dan denken we graag mee om een besparing te realiseren. Daarvan vind je voorbeelden op onze website; https://www.vattenfall.nl/duurzame-energie/energie-besparen/ Heb je nog een vraag? Laat het mij weten. Groet, Pauline Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Thomash30

1 jaar geleden - Ik heb via twitter gereageert. Jullie sturen herinneringen dus heb ik via mijn nuon gekeken en daar stond dat er niets openstond heb hier ook een screenshot via twitter naar jullie gestuurd. Naar mijn contact via twitter stond er opeens wel een faktuur open. En dit vind ik heel raar en krijg hier geen verklaring voor. Het is toch makkelijker dat jullie een voorstel doen en dat mensen hier dan een akkoord op moeten geven en niet zoals het nu gaat dat jullie de termijn bedrag aanpassen steeds. Ik vind het goed dat jullie tips en mee denken daar heb ik geen bezwaar tegen maar dat doen jullie ook niet.

Bericht van Vattenfall

1 jaar geleden - Goedemorgen, Daar help ik je graag mee verder. Zou je mij hiervoor je geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je IBAN willen sturen? Vriendelijke groet, Nancy, Vattenfall

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Thomash30