Klacht: Fabricagefout

user-97824 op 17 februari 2016 over Raamzeilen.nl in de categorie Handelsondernemeing

Ik wil mijn ervaringen graag delen die ik heb gehad met raamzeilen.nl uit Weert van X

Ik heb enige tijd geleden raamzeilen (PVC) laten zetten door raamzeilen.nl. De raamzeilen dienen om een open afdak in de achtertuin dicht te maken en zo een soort van serre te creëren. Omdat de rest van de tuin bereikbaar moet blijven worden deze raamzeilen meerdere malen per dag geopend.

Het probleem met de raamzeilen ontstond binnen enkele dagen na het plaatsen. Het raamzeil dat veelvuldig gebruikt werd, was steeds moeilijker te sluiten omdat het kleiner leek te zijn geworden. Eerst denk je dat je zelf gek bent, want het paste eerst toch wel? Maar na opmeten was het raamzeil toch echt 5 centimeter kleiner dan de opening. Daardoor kon het raamzeil vaak niet meer dicht; best lastig. Hierdoor gebruikte ik het andere raamzeil vaker, maar dat was binnen de kortste keren ook 5 centimeter gekrompen. Dit heb ik meerdere malen gemeld bij X van raamzeilen.nl, maar ik voelde mij hierin compleet niet gehoord. Hij weigerde langs te komen om het probleem te zien en bagatelliseerde het zelfs. Andere pogingen om tot een constructieve oplossing te komen werkten niet! Dit heeft dus tot niets geleidt. De rekening van bijna 2000 euro was helaas al betaald.

Een onafhankelijk iemand met vele jaren ervaring met het plaatsen van raamzeilen wilde echter wel komen kijken. Hij had het probleem snel gevonden: het materiaal krimpt het meest in 1 richting en de raamzeilen bij mij zijn door raamzeilen.nl in de verkeerde richting gemaakt. Hierdoor vindt de krimp in de verkeerde richting plaats. In plaats van dat de raamzeilen krimpen in de lengte (wat niet erg is want het onderste deel van de raamzeilen ligt op de grond) gaan deze raamzeilen krimpen in de breedte waardoor ze niet meer dicht kunnen. Ook dit heb ik meteen gemeld bij raamzeilen.nl, maar wederom was er geen constructieve oplossing mogelijk.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door een ander bedrijf nieuwe raamzeilen te laten plaatsen voor maar 900 euro; ditmaal wel in de juiste richting! En dat bevalt mij nu wél uitstekend!

Ik voel me dubbel belazerd door van raamzeilen.nl: zowel qua materiaal als de hoge prijs die ik ervoor heb betaald. Door deze ervaringen kan ik raamzeilen.nl uit Weert aan niemand aanbevelen!

Ik ben tevreden wanneer raamzeilen.nl de kosten, die ik gemaakt heb door het inschakelen van het andere bedrijf, volledig vergoed.

Alle klachten die gemeld zijn door