Mijn Klacht:
Betreft terugroepactie van batterij Trend/Compact Serie BA00045 accu met serienummer D5 t/m D8, M17, M18 en M19.
Accu moest worden ingeleverd vanaf bij dealer vanaf 9 maart tot 20 maart.
Op 9 maart de eerste van onze 2 accu’s ingeleverd met het idee dat we dan toch nog 1 konden gebruiken tot 20 maart de laatste inleverdag.
Eerst met qwic gebeld om te vragen wanneer de accu opgehaald zou worden bij de dealer. Er werd beloofd dat de accu direct opgehaald zou worden bij de dealer men zou NIET wachten tot de einddatum 20 maart!
Toen ik onze 2de accu ging inleveren op 19 maart bleek dat de eerste accu niet verzonden was naar Qwic de dealer had geen verzend label/doos ontvangen van Qwic!
Weer contact opgenomen met Qwic men vertelde mij dat er iets fout was gegaan met het verzenden van de labels/verpakkingen naar de dealers. Sommige dealers hadden veel te veel labels/verpakkingen gehad en sommige (de onze dus) helemaal geen!
Gevolg: allebei de accu’s zijn verzonden op 20 maart en zijn nu nog steeds niet terug bij de dealer!!
Vorige week telefonisch contact gehad met Qwic:
Er werd mij gezegd dat er 1 accu onderweg terug zou zijn naar de dealer (waar is de tweede accu??). De medewerkster kon dit nl. nakijken toen ik de naam van de dealer gaf.
Vanmiddag dealer gebeld er was helemaal niets binnen gekomen!!
Vanmiddag maar weer gebeld met ene Jasper van Qwic:
Hij kon niet zeggen wanneer de accu’s terug zouden komen wilde dit ook niet nakijken i.v.m. privacy van de dealer dit mocht niet, zijn collega had dit ook niet mogen doen.Hoezo privacy van de dealer ik vraag naar ONZE ACCU’S niet naar de bankrekening van de dealer!!!!!
Jasper is (zogenaamd ) gaan navragen of hij dit mocht nakijken en kwam terug met de mededing dat hij (zou) hebben gekeken en dat de accu’s nog niet op weg naar de dealer zijn!!!!!
Deze Jasper verteld dat ik maar rustig af moest wachten tot de 6 weken voorbij waren!!
Op mijn vraag of de accu’s dan wel binnen deze termijn terug zouden zijn kon hij mij geen antwoord geven, hij wist ook niet of Qwic als het langer zou duren ons als klant zou compenseren.
We kunnen nu al 5 weken geen gebruik maken van onze qwic fietsen omdat men er bij Qwic er een zooitje van heeft gemaakt en lak heeft aan kopers van hun fietsen!
Het lijkt er veel op dat Qwic deze terugroepactie alleen maar in werking heeft gezet om eventuele toekomstige claims te voorkomen!!!
Het maakt voor hen niet uit of klanten die al een Qwic fiets bezitten en dus betaald hebben tevreden zijn over de service van Qwic!!
Er is geen enkele tegemoetkoming vanuit Qwic naar ons toe het is een grote puinhoop de hele terugroepactie en je word aan het lijntje gehouden en voorgelogen door Qwic!!!!!!
Gewenste Oplossing:
Allebei de accu's terug bij dealer binnen nu en 1 week!
Compensatie va Qwic omdat wij door fouten met verzending nu al 8 weken niet kunnen fietsen!!