Klacht: Pure oplichting op vakantie met de Sunweb

op 20 juli 2017 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Pure oplichting op vakantie met de Sunweb

Het hotel dat bewust niet de luxe geboekte kamer geeft, maar een in verval geraakte, compleet uitgeleefde oude familiekamer en hoopt daar mee weg te komen en de Sunweb die als compensatie voor alle ellende zeer “coulant” een hele 50 euro korting op de volgende vakantie aanbiedt.

Wij hadden een kamer geboekt op een resort in Kreta.

Aangekomen bij het hotel kregen wij niet de luxe suite superieur die we geboekt hadden maar een of andere in verval geraakte familiekamer op een andere locatie. Uiteraard hebben wij dit direct kenbaar gemaakt bij het hotel maar er werd ons verzekerd dat dit onze geboekte kamer was. Vervolgens de reisleiding van de Sunweb en het hoofdkantoor erbij betrokken om te krijgen wat we geboekt en betaald hadden.

Het hotel bleef volhouden dat we de juiste kamer hadden gekregen (ook tegen de reisleiding van de Sunweb), maar deze kwam totaal niet overeen met de details die op de website van de Sunweb stonden. Wij zijn 2 volle dagen bezig geweest om de kamer te krijgen die we geboekt hadden. Leuk hoor, met 2 kleine kinderen van 3.5 en 9 maanden waarvan de jongste ook nog eens de waterpokken had, dan zit je er echt niet op te wachten om 2 dagen druk te zijn met het krijgen van de juiste kamer, het weer in- en uitpakken van je koffer en meerdere malen per dag contact hebben met de Sunweb. Daarnaast de wetenschap dat het hotel je doelbewust probeert op te lichten met een veel goedkopere kamer en een reisleiding die geen idee had wat nu eigenlijk de juiste kamer moest zijn. Diezelfde reisleiding moest ik met plaatjes van de site overtuigen dat het hotel ook tegen haar pure leugens aan het verkopen was.

Een lekkere start van onze welverdiende vakantie . Vervolgens nog meerdere malen contact gehad met de reisleidster ter plaatse die ons vertelde dat we compensatie zouden krijgen voor deze 2 dagen ellende.
Na een paar dagen kwam het aanbod dat we het prijsverschil van de 2 kamers terug zouden kunnen terugkrijgen.

Dus het hotel probeert doelbewust reizigers op te lichten en als ze daar dan niet mee weg komen dan vindt de Sunweb het wel een goede “compensatie” om hun klanten gewoon de volle prijs voor de in verval geraakte kamer in rekening te brengen. Immers wie wil er nu niet 4 vakantiedagen van de baas opnemen om deze volledig te spenderen in een gammele kamer, tussen alle bezoekjes aan de receptie en afspraken met de reisleiding door, wetende dat het hotel je aan het oplichten is terwijl je lekker in je luxe geboekte kamer zorgeloos van je vakantie had kunnen genieten.

U zult begrijpen dat we door het voorstel van de Sunweb nog kwader werden dan we al waren en hebben aangegeven hier absoluut niet mee akkoord te gaan. De reisleiding ter plekke kon verder niets mee voor ons betekenen en we moesten dit dan verder maar met het hoofdkantoor opnemen. Teruggekomen in Nederland moesten we hier uiteraard zelf weer achteraan en we moesten onze ervaring maar even op de mail zetten dan zou de Sunweb er naar kijken.

Wij hebben dit uiteraard gedaan en daarbij gesteld dat wij het niet meer dan normaal zouden vinden dat wij de 1e twee dagen volledig gecompenseerd zouden krijgen. Dan hebben we het nog niet eens over de 4 verloren vakantiedagen door al deze ellende.

Vandaag zijn we gebeld door een medewerker van de Sunweb die nog eens uitgebreid naar de zaak had gekeken en ons nogmaals het prijsverschil van de kamer kon aanbieden en als verdere compensatie voor alle ellende wel 50 euro korting op onze volgende vakantie bij de Sunweb.

Kortom, we hebben 2 van de 11 dagen (+ 4 vakantiedagen die we ervoor moesten opnemen) in rook op zien gaan doordat het hotel klanten van de Sunweb oplicht, vervolgens heb je tijdens en na de vakantie de nasleep van deze oplichtingspraktijken en dan komt de Sunweb na bestudering vertellen dat het in hun optiek wel schappelijk is dat we toch de volledige kamerprijs moeten betalen voor de 2 dagen ellende in dat vervallen hok wetende dat het hotel je op aan het lichten is, immers we hadden er toch geslapen.

Die 50 euro korting op een volgende reis als compensatie voor alle ellende is dus alles wat de Sunweb voor haar klanten wil doen.
Als er mensen zijn die na dit verhaal nog graag met de Sunweb op vakantie willen dan mogen ze onze korting hebben want als de Sunweb zo met haar klanten omgaat dan gaan wij in de toekomst met een andere reisorganisatie.

Wij willen de eerste 2 dagen van de reis volledig gecompenseerd hebben. De kosten die wij voor de kamer betaald hebben die we niet gekregen hebben de eerste 2 dagen was 500 euro.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

Bericht van SunWeb

1 maand geleden - Beste meneer Willsemse, Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Ik heb uw bericht doorgestuurd naar de afdeling customer support. Zij zullen binnen 4 weken met een reactie komen. Mocht u ondertussen vragen of opmerkingen hebben dan kunt u contact opnemen met deze afdeling. Het emailadres is customersupport@sunweb.nl of telefoonnummer: 010-2802102. Met vriendelijke groet, Team Webcare Sunweb

Heeft op 31 juli 2017 om 16:17 geantwoord

Dit is geen oplossing, dit is een vrijbrief aan alle hotels bij de Sunweb om gasten op te lichten en een mindere kamer te geven dan die klanten geboekt hebben.

Komen de hotels er mee weg pakken ze pure winst. Komen ze er niet mee weg (in ons geval) hoeft men kennelijk van de Sunweb alleen het prijsverschil van de kamer terug te betalen.

Dat wij 2 volle dagen ten tijde van de vakantie en vele uren erna hier de ellende van hebben is kennelijk niet relevant. Hier wil de Sunweb in totaal 50 euro korting geven op een volgende vakantie....

Ow en u geeft aan dat wij een vergoeding hebben gekregen. Wij hebben nog geen stuiver ontvangen!

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

3 weken geleden - Ik heb dit zojuist nagevraagd bij mijn collega's. De vergoeding ter waarde van 130,- euro heeft u morgen op uw rekening staan. Excuses voor de vertraging. Als u een korting van 50 euro wilt gebruiken op uw volgende vakantie dan kunt u referentienummer 3022658 aan ons doorgeven en dan verwerken wij deze korting. Met vriendelijke groet, Team webcare Sunweb

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 03 augustus 2017 om 18:42 geantwoord

Beste meneer Willemse,

Op 20 juli heeft u telefonisch contact gehad met mijn collega hierover. Tijdens dit gesprek is aangegeven dat u een vergoeding heeft gekregen + een korting op uw volgende vakantie. Hierop heeft u aangegeven het hier niet mee eens te zijn. Helaas wijzigen wij ons standpunt hierin niet en kunnen wij u niet verder tegemoet komen hierin.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.

Team webcare Sunweb

Reactie van de melder van de klacht swillemse

2 weken geleden - Volgens mij was ik in mijn eerdere bericht duidelijk dat wij absoluut niet akkoord gaan met het terugbetalen van het prijsverschil. Ik heb dan ook werkelijk geen idee waarom uw dan alsnog het verschil terugstort op onze rekening. U mag zich als volgende stap nu verheugen op een mooie juridische brief waarbij de claim dit keer zeker niet meer blijft bij alleen de kamerprijs wat zeer schappelijk was.

Alle klachten die gemeld zijn door swillemse