Klacht: Prutswerk

op 07 september 2018 over Nespresso in de categorie Koffie

Al jaren keek ik glimlachend naar Nespresso winkels vol koffieshoppers, sterk marketing concept, dat wél, lekkere koffie, dat ook weer wél. Maar ik volhardde in mijn verzet tegen de belachelijke stylish koffie cult. Mijn vrouw begint haar bedrijf en wil haar klanten een keuze in koffie bieden, er komen niet dagelijks klanten langs dus het werd de kleine en goed beoordeelde Magimix. Dat ding bewijst dagelijks mijn gelijk, het is een cynische marketing concept zonder eergevoel van de producent. Het apparaat dat de lekkere koffie moet maken deugt niet, niets mis, niets stuk, gewoon een belabberd ontwerp. Het laden van de cups is vergelijkbaar met het laden van een hagelgeweer. Al hebben de ontwerpers van het geweer beter nagedacht, het is bij een geweer onmogelijk het patroon er verkeerd in te leggen. Bij de Magimix moet je de cup laten vallen tot hij op de juiste diepte in het apparaat lamlendig iets voorover hangt en dan de beugel overhalen. Het probleem is dat het cupje die hangende positie al eerder dan op de correcte hoogte kan aannemen, als je dan de beugel overhaalt vervorm je de cup die je direct, ongebruikt, kunt weggooien want zo losjes als de initiële laadprocedure is zo nauw luistert het doorladen. Mijn vrouw is er handig in geworden nadat ze een aantal keren met allerlei steekgereedschap beschadigde cups uit het mechaniek heeft bevrijd. Ik vind dat als Nespresso zoveel doet, koffieboeren knuffelen, fotografen op pad sturen om op lokatie speelfilms over koffie te maken, George Clooney op de loonlijst zetten, koffieschrijnen in de Bijenkorf inrichten, het hoogopgeleide personeel van de koffietempels in haute couture steken dan moeten ze toch ook eens langs bij de industrieel ontwerpers die aan de technologische basis staan van het Nespresso wonder. Ik zou de hoofdontwerper persoonlijk direct uit het gebouw schoppen. Als meneer Nespresso vind ik dat geen enkele klant mag ervaren dat mijn product ergens niet klopt en mijn kostelijke koffie zelfs ongebruikt in de afvalemmer beland. Alfred Heineken zei altijd dat een slecht getapt of ingeschonken biertje voor hem een persoonlijke belediging was. Dan had hij het niet over zijn bier maar over tapinstallaties en glazen. Iedere goede industrieel ontwerper zal het stompzinnige laadmechanisme van de Nespresso Magimix direct verbeteren. Simpele fool-proof handeling. Dát hoort ook bij een merk in de markt zetten.

Als de machines net zo goed zijn als de koffie.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nespresso

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nespresso nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DickHolzhaus