Klacht: Produkt zou niet geretourneerd zijn

op 28 januari 2014 over Zalando in de categorie Online Warenhuizen

Na een grote bestelling heb ik een aantal niet passende producten geretourneerd. Bij de ontvangstbevestiging van deze retouren staat vermeld dat één product niet terug gestuurd is, nl. de Joules Winterjas – Blauw Artikelnr.: 4JO21H00F-503 Maat: 38 € 124,95.
Omdat ik die jas wél heb teruggestuurd (te klein) heb ik gelijk gemaild maar heb alleen een mailontvangstbevestiging terug gekregen (op 20 januari). Tot op heden geen enkel ander bericht. Omdat ik de complete bestelling vooruit heb betaald, ben ik nu dus 124,95 kwijt voor een jas die ik wel teruggestuurd heb. Hoe kan ik bewijzen dat dit klopt? Het pakket is dichtgeplakt afgeleverd bij een postagentschap, en ik heb geen idee waar er iets mis is gegaan. Misschien bij de post, misschien wel bij hun magazijn. Maar nu ben ik mijn geld kwijt voor iets dat ik terug gestuurd heb.
Onderaan de mail met de retourbevestiging staat: Voor de ontbrekende items willen wij ons nogmaals verontschuldigen en u een coupon van 10% aanbieden. De coupon kan binnen 28 dagen verzilverd worden.
Er ontbrak helemaal niets aan de bestelling bij aflevering, dus waar dit vandaan komt snap ik niet. Dat er bij hen iets fout is gegaan kan gebeuren, maar dat ik daar de dupe van wordt, geen reactie op mijn mails krijg en nu mijn geld kwijt ben vind ik op zijn minst ongepast.

Ik wil mijn geld terug. Deze jas heb ik besteld, gepast en teruggestuurd omdat die te klein was.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zalando

Heeft op 29 januari 2014 om 13:43 geantwoord

Fijn dat dit opgelost lijkt te zijn. Alleen: als ik inlog op Zalando staat nu mijn gehele geretourneerde zending op "retourzending nog niet ontvangen". Dus nu zou er niets meer ontvangen zijn? Pas zodra mijn geld is teruggestort is het voor mij afgerond. Trouwens: ik vind de reactie van Zalando wel wat nonchalant. En jammer dat er nog niet één keer op een mail is gereageerd, en na het aanmaken van deze klacht het er we gereageerd kan worden.
Samenvattend: de retourstatus op Zalando is niet correct en ik ben benieuwd op welke termijn dit gerealiseerd wordt én wanneer het geld geretourneerd wordt.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Zalando in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Zalando een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Zalando

Heeft op 29 januari 2014 om 14:24 geantwoord

Het desbetreffende artikel is reeds bij ons retour verwerkt en gecrediteerd. Deze klacht lijkt zichzelf reeds te hebben opgelost.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Zalando beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht consensus

3 jaren geleden - Tot op heden is er niet veranderd. De status van de retourzending is nu als geheel veranderd naar "retourzending niet ontvangen". Bij mailen wordt er niet gereageerd. Dus Zalando; graag de status aanpassen én mijn geld retourneren.

Alle klachten die gemeld zijn door consensus