Klacht: producten terug gestuurd toch betalen??

op 06 februari 2018 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

we hebben 2 jasjes besteld;beide hebben we ze retour gestuurd. Beide jasjes hebben we in 1 doos gedaan en is ook aangekomen. Dat hebben ze bevestigd. Zij geven aan dat er 1 jasje in de doos zat.
Dat is pertinent onjuist. Klarna geeft aan een middenweg te zoeken. Echter die is er ons inziens niet. Ze melden gewoon dat we de volle prijs moeten betalen van de jas die we hebben terug gestuurd.
Ze willen tracknr maar die hebben ze al want de doos is aangekomen!!

we willen niet betalen voor iets dat we hebben terug gestuurd.

als de factuur ongedaan wordt gemaakt

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 06 februari 2018 om 13:46 geantwoord

Beste meneer/mevrouw,

Bedankt voor uw klacht over de verwerking van uw retour.

Klarna maakt de factuur aan in opdracht van de webwinkel. Wij gaan daarom ook niet over de bestelling, levering of retouren. Op het moment dat er een retourzending plaatsvindt hebben we de mogelijkheid de factuur tijdelijk te pauzeren zodat er voldoende tijd is voor een klant om contact op te nemen met de webwinkel en voor de webwinkel om de retouren te verwerken. Wij passen dit niet aan op een factuur omdat wij de retouren niet ontvangen.

Op het moment dat we na een bepaalde tijd nog geen aanpassingen zien op een factuur wordt deze doorgestuurd naar onze onderzoeksafdeling die dan contact met u opnemen en u vragen om meer informatie zodat zij contact op kunnen nemen met de webwinkel. Zij zijn in feite dan een doorgeefluik van informatie die ze van u ontvangen. Een belangrijk onderdeel waar zij om vragen is een retourbewijs en/of trackingnummer, dat kan aantonen wanneer de retourzending is afgeleverd bij de webwinkel. Ook is hier een gewicht op te zien waarmee aangegeven kan worden hoeveel artikelen er eventueel geretourneerd zijn.

Omdat u de afzender bent in het geval van een retour bent u verantwoordelijk voor de retouren, tot de webwinkel aangeeft alle retouren te hebben ontvangen. In dit geval heeft de webwinkel aangegeven dat er maar een deel van de bestelling retour is ontvangen. Daarnaast heeft onze onderzoeksafdeling geen trackingnummer of retourbewijs van u mogen ontvangen.

Om bovenstaande redenen is de factuur daarna opnieuw geactiveerd en naar u toegestuurd. Er is aangeraden rechtstreeks contact op te nemen met de webwinkel om tot een oplossing te komen. Omdat zij deze artikelen zouden moeten hebben ontvangen, kunnen zij dit ook voor u controleren.

Zonder een retourbewijs kunnen wij u vanuit Klarna helaas niet verder helpen hiermee en kan ik u ook alleen aanraden om rechtstreeks met de webwinkel tot een oplossing te komen. Om u tegemoet te komen en voldoende tijd te geven om tot een oplossing te komen met de webwinkel heb ik de uiterste betaaldatum verschoven van de factuur naar 28 februari 2018.

Ik wens u een fijne dag toe.

Groet, Kayleigh

Reactie van de melder van de klacht hmier

8 maanden geleden - track & tracenummer is bekend! ze hebben immers de doos ontvangen! Klarna vraagt een track & tracenummer die het concern al lang heeft!

Bericht van Klarna

8 maanden geleden - Beste mevrouw/meneer, Bedankt voor uw reactie. Wij vragen om het trackingnummer zodat we dit kunnen doorgeven aan de webwinkel, die op hun beurt de retouren kunnen controleren. Zij hebben aangegeven dat het pakket is ontvangen, maar er maar een artikel ontvangen is. Omdat wij geen trackingnummer hebben ontvangen is er geen bewijs dat aantoont dat beide artikelen retour gestuurd zijn en zullen we de factuur opnieuw moeten activeren. De webwinkel kan dit nogmaals voor u controleren en daarom raden wij u ook aan om dit aan te kaarten bij de webwinkel. Groet, Kayleigh

Reactie van de melder van de klacht hmier

8 maanden geleden - hoe moet ik nu een trackingnummer leveren van nog een pakket??? Dat pakket is er niet! De 2 producten zijn in 1 doos verzonden en dat trackingnummer is bekend en ook aangekomen! Sorry maar is dat zo moelijk te begrijpen? Ik heb dit al een aantal malen aangegeven

Bericht van Klarna

8 maanden geleden - Beste mevrouw/meneer, We begrijpen dat dit een frustrerende situatie is. Maar aan de hand van de Track & Trace code is ook het gewicht van het pakket te bepalen. Daarom hebben we dit nodig voor ons onderzoek. Ik wens u nog een prettige dag! Groet, Astrid

Reactie van de melder van de klacht hmier

8 maanden geleden - Klarna zegt: aan de hand van de Track & Trace code is ook het gewicht van het pakket te bepalen. Nogmaals: dat nummer is in bezit van de webwinkel!!!!!!! Heb gebeld met UPS en die kunnen het niet meer achterhalen Hoe moeilijk is het om dit te begrijpen!

Bericht van Klarna

8 maanden geleden - Beste mevrouw/meneer, Als u zelf niet meer in bezit van van de Track & Trace code, dan raad ik u aan om nogmaals contact op te nemen met de webwinkel. Klarna kan u hier niet verder mee helpen. Ik wens u nog een prettige dag! Groet, Astrid

Heeft op 07 februari 2018 om 17:37 geantwoord

Ja leg het maar weer bij de klant neer
U doet toch zaken met de webwinkel?
Zij bezitten de gegevens
Zooooooo....ontevreden over jullie en bjornborg

Reactie van de melder van de klacht hmier

8 maanden geleden - Ik ga morgen mail sturen naar Radar Tv programma. De gegevens zijn bij webwinkel bekend en jullie blijven mij vragen naar het nummer.

Alle klachten die gemeld zijn door hmier