Klacht: problemen met nieuwe keuken.

op 25 juli 2017 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

In augustus 2016 hebben we een nieuwe keuken gekocht bij Brugman in Venlo. De koop verliep voorspoedig en we werden prima geholpen door de verkoper , Samuel P.
Nadat we de keuken eenmaal aanbetaald hadden ging echter alles verkeerd wat er maar verkeerd kon gaan. Er werden verkeerde materialen geleverd, afspraken werden niet nagekomen en de eens zo goede service was nergens meer te bekennen.
Hieronder een kleine opsomming van zaken die misliepen. Om het verhaal niet al te lang te maken is dit slechts een selectie van alles wat er mis ging.
Met Brugman hadden we de afspraak gemaakt dat de keuken in week 46 geleverd en gemonteerd zou worden. Omdat we de oude keuken zelf eruit gingen slopen had ik week 45 vakantie aangevraagd. Enkele dagen voordat de keuken geleverd zou worden
namen we nog een keer contact op met Brugman omdat we ergens een vraag over hadden. Naast het antwoord op de vraag werd er ook nog ff vermeld dat de keuken 2 weken later geleverd zou worden, dit waren ze vergeten door te geven.
Omdat ik de vakantie week niet meer kon verzetten moest ik de keuken er in week 45 toch maar uitslopen. In plaats van 1 week kwamen we nou dus minimaal 3 weken zonder keuken en in de rotzooi te zitten.
Ook het stucwerk hadden we aan Brugman uitbesteed. We hadden hun een offerte op laten maken voor het stuken van de hele ruimte. Echter toen de stukadoor kwam en eens vluchtig rond keek wist hij al direct te melden dat het aantal m2 dat berekend was, veel te weinig was.
Volgens hem kwam er nog minimaal 8 m2 bij. Met een prijs van €40 per m2 was dit toch weer €320. Maar weer even contact opgenomen met Brugman. Hier werd doodleuk verteld dat we dan maar gewoon het aantal m2 dat door Brugman berekend was moesten laten stuken.
Dat we dan met een gedeeltelijk gestucte en een gedeeltelijk niet gestucte keuken zaten, vonden ze blijkbaar niet belangrijk. Toch maar de hele ruimte laten stuken tegen meerprijs. Vervolgens komt de vrachtwagen voorrijden met daarin onze keuken. De chauffeur duwt dan een pinautomaatje onder je neus waar je het resterende bedrag mag afrekenen. Doodleuk verteld hij daarbij dat als je niet betaald hij de laadklep weer dichtdoet en met keuken en al vertrekt. Later hebben we bij de rechtsbijstand gevraagd of dit überhaupt wel is toegestaan, maar blijkbaar mag dit gewoon.
Uiteindelijk wordt de keuken uitgeladen. Onder het fornuis hadden we een RVS plint gekocht, deze bleek niet leverbaar en was vervangen door een houten plint. Ook de vaatwasser die we gekocht hadden bleek niet meer leverbaar. Nadat de keuken gemonteerd was bleek de koof om de afzuigkap iets totaal anders als dat we gekocht hadden, en ook een kast deur die we uit 1 stuk hadden gekocht bleek uit 2 gedeelte te bestaan. Verder hadden we expliciet gevraagd om een overloop in de spoelbak, maar ook deze was nergens te bekennen.
Verder was ook nog het paneel van de vaatwasser beschadigd. Maar weer bellen…. Vervolgens gaat alles pas echt goed mis. Monteurs komen gewoon niet opdagen op momenten dat dit afgesproken is, en zit je dus een hele dag voor niks te wachten.
Vervolgens komt er wel iemand maar heeft die de verkeerde materialen bij zich waardoor hij zijn klus ook niet af kan maken. Dan komt er weer iemand de letterlijk vraagt: “wat moest ik hier ook alweer komen doen?” Enzovoort enzovoort…..
Het contact met de verkoper Samuel verloopt ook steeds moeizamer, en reageert hij steeds later of soms helemaal niet meer op mailtjes.
Kort samengevat, een hoop frustratie, extra kosten, teleurstellingen, stress en tegenvallers……
Uiteindelijk is het Brugman na 10 maanden toch nog gelukt om een keuken te plaatsen!!!
APPLAUS!!!

Excuses geloof ik niet meer in. Die hebben we in het begin erg veel gehad. Echter de laatste weken/maanden werd daar zelfs de moeite niet meer voor genomen. We hebben veel extra kosten moeten maken. Zoals o.a. extra vrije dagen op moeten nemen, extra stukwerk enz. Een financiële tegemoetkoming zou op zijn plaats zijn.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

3 weken geleden - Beste meneer Driessen, U geeft aan niet meer te geloven in onze excuses maar ik wil toch graag beginnen met deze aan te bieden. Het is uiteraard altijd onze bedoeling om een keuken direct correct op te leveren. In uw geval is dat duidelijk niet gelukt en daarvoor onze oprechte excuses. Ik begrijp uit uw verhaal dat de keuken nu inmiddels wel geplaatst is zoals dit zou moeten maar dat u een compensatie wenst. Dit hebben we voor u opgepakt en u zult hierover voor het weekend in ieder geval een telefoontje van ons ontvangen. Met vriendelijke groet, Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 11 augustus 2017 om 11:52 geantwoord

Beste meneer Driessen,

Mijn collega's van de klantenservice hebben u meerdere malen geprobeerd te bereiken echter zonder resultaat. Mocht u nog contact wensen dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Mijn collega's van de klantenservice helpen u graag verder.

Lucas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Heeft op 11 augustus 2017 om 12:22 geantwoord

Ben inderdaad een keer gebeld. Neem de telefoon binnen 5 seconden aan, zeg mijn naam en de verbinding wordt verbroken. Er is ook een keer gebeld en kon ik de telefoon niet aannemen (was aan het werk), er wordt dan de voicemail ingesproken met de mededeling dat ze me niet kunnen bereiken. Vervolgens wordt er op een later tijdstip ook niet meer terug gebeld. De klantenservice heb ik zelf ook al eens gebeld. Na 5 tot 10 minuten naar zo'n wachtmuziekje te hebben geluisterd krijg je iemand aan de lijn die van toeten nog blazen weet. In het kort mijn 10 maanden Brugman ellende uitgelegd, waarna ze me doorverbind met iemand die me wel zou kunnen helpen. Weer 5 minuten in de wacht voordat ik de volgende aan de lijn krijg. Ook deze weet van niks en wil zich \"even\" gaan inlezen. Ze komt tot de conclusie dat de keuken toch klaar is en vraagt wat ik dan eigenlijk wil?! Heel simpel, ik wil compensatie van alle extra kosten, de extra vrije dagen die we hebben op moeten nemen, het extra naar Venlo moeten rijden om weer zaken te bespreken enz. enz. Ben ik tevreden...nee nog lang niet!

Alle klachten die gemeld zijn door peterdriessen5