Klacht: Probleem met defecte Accespoint wordt niet opgelost

op 11 februari 2020 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Bij Coolblue heb ik medio april 2018 een Ubiquiti Unifi AccesPoint gekocht. Rond december 2019 begon deze te storen, we konden geen verbinding meer maken en kwamen er achter dat de AP defect is. (als zelfstandig ICTer heb eerst alles geprobeerd, alvorens deze conclusie te trekken) zoals alle aansluitkabels en materialen te vervangen, reset’s, aangesloten in andere omgeving met nieuwe installatie, firmware upgrades etc. Omdat ik volgens Coolblue 2 jaar garantie heb, heb ik ’t apparaat opgestuurd naar hun en kreeg ik ’t terug met de mededeling dat er niets aan de hand is. Ik had ’t apparaat eerst al aangemeld bij Ubiquity, de fabrikant, maar zij geven aan dat ze niets kunnen doen omdat zij maar 1 jaar garantie geven. Coolblue, waarbij ik bij de tweede retour een uitgebreid rapport heb bijgevoegd met alles wat ik zelf heb gedaan om de storing vast te leggen, geeft nu doodleuk aan dat ‘er iets in mijn eigen netwerkomgeving fout zit’, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik het apparaat ook op twee andere netwerken heb getest. Ik heb zelfs video’s met een meting langs de AccessPoint waarbij je ziet dat het signaal uitvalt (van Wifi naar 4G, op 5 cm afstand van de AP).

AP is defect. Ik inmiddels een identieke AccesPoint aangesloten i.p.v. de 'defecte' en we hebber een supersnelle stabiele internetverbinding.
Ik verwacht van Coolblue dat deze vervangen wordt door een nieuw exemplaar.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 25 februari 2020 om 13:17 geantwoord

Beste meneermevrouw,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klacht.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Direct hebben wij alle gegevens erbij gepakt en wij begrijpen dat je baalt. Op dit moment staat er een retourmelding open en zijn wij in afwachting van jouw producten. Deze kunnen we helaas niet op afstand controleren.

Zodra ze binnen zijn, pakken wij het dossier verder op.

Coolblue

Heeft op 06 maart 2020 om 14:39 geantwoord

Ik heb het apparaat al twee keer retour gestuurd, en kreeg 't dan binnen een week weer terug met de melding dat er niets mis is met de AccessPoint. Eenmaal aangesloten doe ie 't ook, tot de AP op zeker moment weer begint de rebooten. Ik heb een heleboel van deze apparaten geïnstalleerd dus weet wel een beetje hoe ze werken. Ik heb hier nu genoeg tijd ingestopt en heb de AP inmiddels vervangen door eenzelfde model. Geen problemen meer :)

Reactie van de melder van de klacht theuvelmans

3 maanden geleden - Na elle lange discussies met de helpdesk van Unifi blijft t apparaat maar mankementen vertonen, dezelfde klachten, sons na een week soms na twee weken loopt t apparaat vast en ben je de verbinding kwijt. Het is frustrerend dat Coolblue t aapraat to twee x terugstuurd na een paar dagen en zegt dat er niet aan de hand. Waardeloze service is dit.

Alle klachten die gemeld zijn door theuvelmans