Klacht: Privacyschending

op 09 april 2017 over Brabants dagblad in de categorie Media

Een schrijver van het BD heeft zonder te overleggen met de verdachte (mijn vriend) een strafzaak beschreven op het internet. Alles wat er in de rechtzaak is gezegd, staat beschreven in het artikel. De verdachte wilde graag anoniem blijven voor zijn omgeving, maar in het artikel is alles aan achtergrond (woonplaats, leeftijd, problemen, plaats van de gebeurtenis) beschreven waardoor dit alles leidt tot de verdachte. Zijn omgeving (oa werk, vrienden, familie) is hem hierop gaan veroordelen, terwijl iemand in een krantenartikel anoniem zou moeten zijn!! De achtergrond van de rechtzaak is bijvoorbeeld niet van belang en zou niet beschreven hoeven worden in een artikel.

Wanneer het artikel van internet is gehaald en daarbij een immatriele schadevergoeding voor de dubbele klap die hij heeft moeten verwerken door de openbaring naar zijn omgeving.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Brabants dagblad

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Brabants dagblad nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lvdb8