Klacht: Prijsverhoging

op 24 november 2016 over Dirk van den Broek in de categorie Supermarkten

Beste mensen van Dirk.
Vanmorgen bij Dirk weer mijn boodschappen gedaan in Leusden. Prima zaak, fijne mensen en veel artikelen. Normaal gesproken ook prima prijzen.
Maar nu komt het. De ongezouten roomboter 82% vet, uit de koeling was vorige week 85 cent per pakje van 250 gram. Daar heb ik boterbloem van gemaakt en die beviel zo goed dat ik hem deze week weer wil maken. Nu kost datzelfde pakje boter geen 85 cent, maar 109 cent. Dat is niet een kleine verhoging, maar meer dan 25 % verhoging. Dat is niet op de kleintjes letten.
Kunt u me dit uitleggen of moet de consumenten bond me dat doen?
Ik hoop op een gezond antwoord.
Met vriendelijke groet
Jacqueline lugthart
Prins Frederiklaan 10
3832 GD Leusden

Een aanpassing van de prijs en graag antwoord

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dirk van den Broek over deze klacht.

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Dirk van den Broek in behandeling genomen

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dirk van den Broek een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dirk van den Broek

Heeft op 29 november 2016 om 11:41 geantwoord

Hartelijk dank dat u dit kenbaar maakt aan ons.

Ik berijp dat het vervelend is wanneer u plotseling een verhoging ervaart in de Ruitjes Roomboter.

De afgelopen drie jaar zijn de prijzen voor o.a. roomboter enorm gedaald, waardoor de roomboter voor een lage prijs gekocht kon worden.

Inmiddels is de inkoopprijs van roomboter weer aan het stijgen, waardoor helaas ook de verkoopprijs van de roomboter verhoogt moest worden. Uiteraard blijft Dirk wel de goedkoopste.

Neemt u bij vragen gerust weer contact met mij op en graag tot ziens in onze winkel. Ik wens u een fijne dag toe.

Alle klachten die gemeld zijn door Jacqlugthart