Klacht: Premie

op 21 september 2017 over Unive in de categorie Verzekering

Geachte heer/mevrouw,

In December 2015 ben ik naar jullie overgestapt en tot op de dag heb ik daar enorme spijt van.

Punt 1. Tijdens mijn aanmelding zou ik een basispakket krijgen met een aanvullende orthodontie erbij. Er was op dat moment nog geen sprake van orthodontie maar “misschien” in de toekomst wel. Het was een aanvullende verzekering van rond de 37 euro met 100% vergoeding tot een bedrag van 2500,-
Uiteindelijk toen ik vorig jaar met mijn zoon voor het eerst naar de orthodontist moest om foto’s te maken van zijn gebit voor een eventuele beugel in de toekomst kreeg ik een afrekening van een x bedrag. Nergens over nagedacht en betaald. Mijn moeder attendeerde mij erop dat ik toch voor 100% verzekerd was…Dus ben gaan bellen en wat bleek…ik was over gezet naar een gezinspakket en werd de orthodontie maar 80% vergoed.

Punt 2. Weet niet meer of het december 2015 of 2016 was maar er is in ieder geval die maand geen premie geïncasseerd. Dus kreeg de maand erop een brief dat wegens een systeemfout 2 x premie afgeschreven zou worden. Ik zal u even mijn persoonlijke situatie uitleggen. Ik woon sinds 2016 als alleenstaande ouder met 2 minderjarige kinderen op straat. Ik ben volledig afgekeurd i.v.m. mijn ernstige ziektes en slik o.a. chemo, en nog veel meer. Heb een uitkering van 740,-, krijg verder geen aanvulling omdat ik geen vast woonadres heb. Dus een premie van 173,- x 2 kon ik niet betalen in 1 x dus werd er een betalingsregeling getroffen. Ook dat is al moeilijk met zo’n inkomen zoals u misschien kunt begrijpen.

Punt 3. In November 2016 heb ik gebeld naar jullie omdat ik mijn eigen risico van 2017 in termijnen wilde betalen omdat ik dan minder in de financiële zou komen. Dit zou opgenomen worden in het systeem en verder ga je er vanuit dan dat dat goed zit. Aangezien ik me door mijn ziektes bijna elke week moet melden en laten controleren bij de trombosedienst zit ik al snel aan mijn eigen risico. En kwam dus tot de ontdekking in januari/februari 2016 dat die afspraak over het betalen in termijn van eigen risico helemaal niet in het systeem verwerkt was. Dus weer betalingsregelingen erbij. Het is gewoon niet meer te overzien. Aangezien ik dus niet beschik over een computer en internet wordt het erg lastig om dingen in te zien.

Punt 4. De maand Augustus ( meen ik ) kon ik de maandpremie helaas niet betalen omdat ik andere kosten had die afgeschreven waren. Daar heb ik over gebeld en er zou een nieuwe betalingsregeling komen van het hele bedrag. Dit zou wederom weer in het systeem verwerkt worden maar ook dit blijkbaar weer niet.

Punt 5. Vandaag weer gebeld omdat ik gisteren een mail kreeg en “gelukkig” gezien omdat ik even bij iemand op de computer mocht, dat ik me niet heb gehouden aan de betalingsafspraken. En of ik even 800,- over wilde maken. Zoals u mijn inkomen nu weet ga ik er wel vanuit dat u begrijpt dat dit dus niet kan. De medewerker ( hele vriendelijke man ) heeft mij geholpen maar vertelde mij ook nog even dat ik per 31-10-2016 uit de aanvullende verzekering gegooid zou worden. En waarom dat mag joost weten. Ik heb voor de bedragen die nu open staan “gelukkig” een betalingsregeling kunnen treffen van tsja… 300,- per maand. Dat betekent dat ik door jullie fouten nu per maand over heb 440 euro. Daarmee moet ik mijn kinderen voeden en verzorgen. Kan ik hun sport mee betalen en dan hebben we het wel weer gehad.

Ik hoop dat jullie hier echt iets mee gaan doen en misschien ergens iets voor mij kunnen betekenen zodat we het iets minder zwaar krijgen aankomende maanden.

Wanneer ik tevreden ben...is als er misschien een deel kwijtgescholden kan worden aangezien ik hierin geen fouten heb gemaakt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

Bericht van Unive

1 maand geleden - Hallo Ribana, erg vervelend om te lezen dat je in een financieel moeilijke situatie zit. Mijn collega gaat jouw vraag in behandeling nemen. We zullen de gegevens zorgvuldig bekijken en nemen contact met je op. Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Ties

Reactie van de melder van de klacht Ribana

1 maand geleden - Hallo Ties, Dat zou heel fijn zijn. Zoals u kunt lezen is het geen situatie die over rozen gaat helaas. Graag hoor ik snel voor een oplossing. Groetjes Ribana

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Unive een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Unive

Heeft op 27 september 2017 om 10:37 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Ribana