Klacht: Plaatsing badkamer is fiasco

De plaatsing van de badkamer is een opeenstapeling van fouten en slordigheden geweest en bij de afhandeling van deze klacht worden de gemaakte afspraken niet nagekomen.
Bij het inmeten van de badkamer door de aannemer van Brugman werd aangegeven dat alles volgens het ontwerp gemaakt zou kunnen worden. Pas tijdens het plaatsen van de badkamer kwam de aannemer tot de ontdekking dat de toilet een rioolaansluiting moet hebben en er allerlei aanpassingen gedaan zouden moeten worden. Zo zou de enige optie zijn dat de vloer in zijn geheel 12 cm opgehoogd zou moeten worden. De volgende enige optie was dat de opstelling van de badkamer volledig aangepast zou moeten worden. De daarop volgende enige optie zou zijn dat er een koof gemaakt moest worden, zodat de riolering verlegd kon worden. Uiteindelijk voor deze optie besloten, waarbij er dus een andere douchewand zou moeten komen, die ik in eerste instantie nog extra zou moeten betalen, wat ik heb geweigerd.
De oplevering van de badkamer stond gepland op maandag 12 juni en zonder enige vorm van communicatie vanuit de aannemer is deze datum opgeschoven. Na contact vanuit onze kant gaf de aannemer aan dat de oplevering 2 weken later zou zijn. .
Vervolgens wordt het wastafelmeubel op een verkeerde plaats geinstalleerd (en dus niet zoals het op de tekening is aangegeven), waardoor er maar 40 cm loopruimte is tussen het verkeerd geplaatste wastafelmeubel en de douchewand.
Naast deze fouten, die te maken hebben met expertise van de aannemer, is er ook nog erg slordig gewerkt. Het kitwerk is onregelmatig en er zijn beschadigingen opgetreden aan tegels, vloer en trap.
Ik heb een mail gestuurd met foto´s, waarop binnen een week een kwaliteitscontroleur contact met mij op zou nemen om te kijken hoe deze wanboel opgelost kan worden, maar niets gehoord.
Wederom gebeld en aangegeven dat ik juridische stappen ga ondernemen.

Vertrouwen in expertise van deze aannemer is weg. Ik laat de badkamer door een zelf gekozen aannemer opknappen en de kosten hiervoor worden door Brugman betaald.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 29 juni 2017 om 16:38 geantwoord

Geachte heer/mevrouw van Roosmalen,

Wij hebben uw melding in goede orde ontvangen. Vervelend om te horen dat er het een en ander niet geheel naar wens verloopt. Onze oprechte excuses hiervoor. Uw melding heb ik doorgestuurd naar ons opleverteam met de vraag om u hierover te benaderen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Bianca - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Heeft op 29 juni 2017 om 18:18 geantwoord

Opleverteam heeft zijn werk niet goed gedaan en daarvoor zou er een kwaliteitscontroleur komen, die vervolgens geen contact opneemt.

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

1 maand geleden - Beste mevrouw van Roosmalen, Uw bericht is reeds doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen. Met vriendelijke groet, Lucas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Alle klachten die gemeld zijn door Mvr. van Roosmalen