Klacht: pixmania weigert mijn account op te heffen zonder kopie identiteitsbewijs

mdejonge73 op 28 februari 2013 over Pixmania in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik wilde onlangs een USB stick bestellen bij Pixmania en heb toen een goedkope usb stick gevonden en moest voor de bestelling alleen nog even een account aanmaken en dat heb ik toen gedaan. Toen ik de bestelling wilde afhandelen zag ik dat er nogal wat extra kosten over het oorspronkelijke bij kwamen (BTW, pittige verzendkosten en extra kosten voor een “zorgen vrij aankoopgarantie”) en daardoor werd het artikel wel erg duur !
Ik heb toen besloten om niet te bestellen.
Prompt kreeg ik een dag later een herinnering dat ik een nog niet afgehandelde bestelling in mijn winkelmandje had zitten.
Ik heb toen ingelogd en het artikel uit het winkelmandje verwijderd maar kreeg op hun site ook direct een phising melding. (niet van microsoft maar van hun eigen site)
Ik vertrouwde de zaak niet en heb de pixmania klantensevice gemaild met het verzoek of ze mijn account wilden verwijderen.
Dit wilde men bij pixmania wel doen maar dan moest ik een kopie van mijn identiteitsbewijs naar hun toesturen.
Dit wilde ik niet doen aangezien dat ze dat bij pixmania helemaal niet mogen eisen ! Ik heb mij aangemeld per mail dus ik kan ook opzeggen per mail maar dat wordt gewoonweg geweigerd !
Ik zal nooit en te nimmer een bestelling doen bij Pixmania en adviseer iedereen om daar maar niet te bestellen !

Gewenste Oplossing:

Verwijder mijn account zonder verder moeilijk doen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Pixmania in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pixmania een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pixmania

Heeft op 01 maart 2013 om 15:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

De klant is vandaag persoonlijk benaderd, er is onder meer het volgende gezegd:
"(..) Omtrent het bericht over Phishing in uw account :
Wij maken onze klanten attent op verdachte emails in omloop die afkomstig lijken van Pixmania maar zijn verstuurd door internetcriminelen.
Pixmania stuurt geen berichten met bijlagen en onze site zelf wordt niet verdacht van phishing.
Pixmania is aangesloten bij het Qshops keurmerk.
Indien gewenst zal ik aan onze IT mensen vragen uw account te verwijderen.
Graag ontvang ik bevestiging van uw kant.(..)

Alle klachten die gemeld zijn door