Klacht: Pin steeds kapot

op 16 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Staat pin in elke bus.
8 van de 10 keer is pin niet mogelijk.
Je bent dus veplicht contant en pin bij te hebben.
Wil je contant betalen krijg je te horen van chauffeur “liever met pin aub”,

Ik kon dus niet met mijn kinders op bezoek bij hun moeder in het ziekenhuis. omdat we nu door nieuweregeling uur moesten wachten. Eerst geld pinnen bij bank.

Arrivia is gewoon achterlijk geworden.

Ik zal voortaan alleen contant betalen. Dit is een wettelijk betaalmiddel en mag niet geweigerd worden. Word dit wel geweigerd en pin werkt niet, is het dus gratis reizen!!

..dat het werkt

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 16 december 2017 om 11:47 geantwoord

Beste Maikel..

Wat jammer om te lezen dat jij vaak ervaart dat de pinautomaat in de bus niet werkt. De pinautomaatopstelling in de bussen is nieuw en nog niet geheel vrij van storingen. Wanneer de pinautomaat het niet doet dien je op een andere wijze te reizen, tenzij je met de OV chipkaart of met contante betaling een kaartje kunt kopen. Je kunt als reiziger niet vrij reizen als de pinautomaat niet werkt. Excuses! Ik hoop dat je in de toekomst veel minder storingen ervaart! Tot die tijd is het advies om ook contant geld mee te nemen.

^Manon
Webcareteam Arriva

Heeft op 16 december 2017 om 11:58 geantwoord

Ik zal ten alletijden contant meenemen en niet meer pinnen.
Zo oud is dat pinnen in de bus niet, is al ruim een jaar dat je kunt pinnen in de bus. Maar contant geld mogen jullie niet weigeren ook na 1 januari 2018 niet, dus ik zal altijd met contant betalen..

Alle klachten die gemeld zijn door Maikel..