Klacht: Zeer slechte service als je gaat reclameren

Vlekkie_01 op 20 mei 2017 over Piet van Meel in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Sparta ION accu laten renoveren bij Techniek Piet van Meel, helaas defect terug gekregen. Weer op gestuurd naar Techniek Piet van Meel. Kreeg andere accu toegestuurd.
Laten inleren bij een Sparta Dealer, veel foutmeldingen en mijn fiets heeft nu een ineens een kilometerstand van ruim 11.000, terwijl deze origineel maar 1024 kilometer er op heeft staan, gebeld Piet van Meel, kon accu terug sturen en zou dan geld terug krijgen.

Tja onzin mijn originele accu is bij hem defect geraakt vandaar die andere (probleem met print cq software). Wou een gedeelte van het bedrag terug met reden dat mijn fiets nu minder waard is gezien het rapport en kilometerstand. Allemaal onzin vond hij het is maar een rapport wat verder niets zegt.

Na wat heen en weer gepraat gaf hij aan nu kwaad te worden en gooide de telefoon er op. Nog diverse malen gemaild en gebeld, nam dus niet meer op. Heb hem ook 10 werkdagen de gelegenheid geboden om te reageren, niets totaal geen reactie.

Geen factuur erbij ondanks dat hij ingeschreven staat bij de KvK en een BTW nummer heeft.

Gewenste Oplossing:

Wens alsnog een redelijke compensatie van de door mij aan hem betaalde kosten met reden de waarde daling vanwege de foutmeldingen en de kilometerstand.
En bovendien wens ik een factuur alwaar duidelijk op staat welke accucellen met datum van fabricage etc. er geplaatst zijn!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Piet van Meel in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Piet van Meel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Piet van Meel

Heeft op 08 juli 2018 om 17:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Je begrijpt het niet. Ik heb het uitgebreid uitgelegd maar je luisterde niet. Bij renovatie wordt een kapotte BMS verwisselt met een 100% functionerende BMS. Dat is de elektronica waar alle geregeld wordt: ondersteuning, laden, foutboodschappen en allerlei andere data. Die data van een andere fiets komen dus in de accu met een stuk BMS. Die data hebben dus geen betrekking op de fiets waar de accu dan in gaat en ook niet op de accu-cellen waar ze bij komen te zitten. Zo werkt dat altijd en als je dat niet wilt moet je een nieuwe accu kopen die twee keer zo duur is. Je kunt niet het voordeel van revisie hebben en toch de eigenschappen van een geheel nieuwe eisen.
Een factuur is echt geen probleem, komt er aan op verzoek: altijd.

Vlekkie_01

Heeft op 08 juli 2018 om 19:56 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Mijn BMS was dus goed toen ik u de accu aan u toestuurde, tijdens uw werkzaamheden bij het \"reviseren\" is er blijkbaar iets fout gegaan. Heb op mijn kosten ook de accu weer aan u terug gestuurd. Vervolgens heeft u de BMS vervangen. Dus weer naar een Sparta dealer om de accu aan te melden (dat was dus de tweede keer met de nodige kosten) Nu was de accu wel aan te melden echter met gegevens van een ander. Blijf er bij ook bevestigd door een Sparta Dealer dat het de waarde van de fiets vermindert. Ik hoef u niet uit te leggen waarom!. Ik verzoek alsnog een schikking en een officiƫle factuur.

Alle klachten die gemeld zijn door