Klacht: accu geruineerd

Montauk op 04 september 2019 over Piet van Meel in de categorie Internetshops - Elektronica

Mijn klacht betreft een fietsaccu revisie bij de heer Piet van Meel in Holtum Limburg.
Ik heb een Flyer fiestaccu persoonlijk bij de heer van Meel afgeleverd met het verzoek deze te voorzien van nieuwe batterijen (accu). Indien mogelijk met een hogere capaciteit. De acculader was ook meegegeven voor controle en testen. De gereviseerde fietsaccu is de volgende dag weer opgehaald na het betalen van 275€ contant (met aftrek van een inruilfiets van 50€).

In gebruik bleek dat de actieradius niet was verbeterd met de nieuwe acculading. Ook gaf de fietscomputer op het stuur niet meer aan wat de laadtoestand van de batterij was. Hierop is contact opgenomen met de heer van Meel en hij bood aan de accu te testen.

Wederom heb ik de accu persoonlijk bij hem afgeleverd met de originele oplader.
Bij het ophalen werd mij verteld dat de interne elektronische module niet deugde. Vier verschillende andere modules zijn geprobeerd maar niets werkte. Hij heeft een andere oplaadaansluiting gemaakt met een aansluiting voor een externe oplader die ik voor 60€ kon aanschaffen. Onderzoekskosten 120€. Wederom een betaling in cash. Hij wenst geen overschrijvingen via de bank.

Na 3 weken gebruik werkte de oplader niet meer. De provisorische aansluiting was niet bestand tegen de hoge laadstroom en de oplaadcontacten waren totaal verbrand. De laadtoestand van de batterij op de fietscomputer werkte nog steeds niet.

Ik ben naar een Flyer dealer gegaan en heb een nieuwe fietsaccu gekocht voor 750€. Deze is gewoon op te laden op de originele oplader en de fietscomputer geeft zoals vanouds de laadtoestand weer.

Ik heb dit hele relaas 3 x per email aan de heer van Meel gestuurd en pas na de derde keer heeft de heer van Meel gereageerd.
Ik heb hem voorgesteld de batterijen en de oplader terug te nemen en het bedrag hiervoor terug te betalen. De onderzoekskosten mag hij houden. Hiermee gaat hij niet akkoord met verwijzing naar de leveringsvoorwaarden op zijn website.

Die leveringsvoorwaarden zijn mijns inziens niet in overeenstemming met de wettelijke verplichte leveringsvoorwaarden. Geen garantie en hele korte meldingstijden.

Ik ben tevreden als het bedrijf de niet functionerende onderdelen (batterijen en lader) terugneemt en de betaalde kosten daarvoor terug betaald.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Piet van Meel over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door