Klacht: annulering van een abbonnement duurt nu 1.5 maanden zonder enige concrete oplossing

Niza-annulering op 06 december 2016 over Phone House in de categorie Telecomwinkels

Ik zal even kort uitleggen wat er aan de hand is. Op 10 oktober 2016 heb ik via de website een abbonement afgesloten en zou het toestel de iphone 6s plus geleverd worden. Na een week niks te hebben ontvangen en ook de telefoon niet meer op de website te kunnnen vinden heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Dit was telefonisch op 17 oktober 2016, mijn vermoedens werden bevestigd; het toestel was niet meer leverbaar. Na dit te hebben gehoord heb ik gezegd dat k mijn abbonnement wilde annuleren. Na weer een paar dagen niks te hebben vernomen heb ik weer contact opgenomen met de klantenservice er werd gezegd dat dit was doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling (wat niet zo was, dit werd bevestigd door degene met de hoogste functie op die afdeling) dit was dus de 2de x dat ik verkeerde informatie van een werknemer kreeg. Nadat ik vodafone had gesproken (die natuurlijk niks voor mij kan betekenen omdat het allemaal via Phonehouse loopt) heb ik contact gehad met \”de baas van de klantenservice\” en is er in een mail bevestigd dat ik niks heb ontvangen (het toestel) en dat mijn abbonnement geannuleerd zou worden. Nu 1.5 maand later is er nog niks veranderd aan de situatie.

ik betaal nu voor een abbonement waarvan ik het toestel niet heb, sterker nog dit wordt de 2de maand dat ik moet betalen. Dit vind ik niet acceptabel.

De afgelopen weken spreek ik meerdere keren per week werknemers zowel via de FBchat als de Phonehousechat die mij allemaal verschillende informatie verschaffen. Ik vraag mij nu af hoe dit kan aangezien alle medewerkers allemaal 1 beleid hebben. Ook wordt er gezegd dat mijn situatie doorgestuurd is naar \”de baas van de afdeling\” die zou het oppaken tot op heden heb ik daar niks van gehoord.

Van al het bovenstaande beschreven in deze email heb ik bewijzen; chat transcripten, screenshots en telefoonspecificaties. Waarin ook duidelijk te lezen is dat de werknemers allemaal verschillende informatie verschaffen. Een voorbeeld hievan is dat de 1 zegt dat de annuleringstijd 3-5 werkdagen duurt, de ander zegt 5-10werkdagen en nog een ander spreekt over 10-14 werkdagen. Al deze periodes zijn inmiddels verstreken. En ze kunnen allemaal niks voor mij betekenen. Ik vind dit erg frustrerend want niemand wilt betalen voor iets wat niet geleverd is en ook niet meer geleverd word. En ik vind het wel zo netjes dat als er met mij is afgesproken dat mijn abbonnement wordt geannuleerd binnen een bepaalde tijd dat dit dan ook gedaan word. Dit lijkt mij niets meer dan logisch! Omdat ik elke keer wordt afgescheept en mij machteloos voel, heb ik mijn wettenbundel geraadpleegd in het BW7; artikel 46F lid 2 staat duidelijk beschreven dat de verkoper 30 dagen heeft om in dit geval een annulering rond te maken en het geld terug te storten mits de consument dit binnen de bedenktijd heeft aangegeven. In dit geval handelt PHONEHOUSE dus niet volgens de wet. Ik wil totaal niet gaan lopen dreigen maar als ik niet serieus wordt genomen dan zit er niks anders op dan dit juridisch op te lossen. Want kom op 1.5 maand om een annulering rond te krijgen dat kan natuurlijk niet. Terwijl een abonnement afsluiten wel binnen een aantal dagen kon. Geld ontvangen willen ze wel maar als het om annuleren gaat kunnen ze ineens het annuleringsknopje niet vinden. Wat ik als laatst duidelijk wil maken is dat ik totaal geen \”zeur/zeik\” klant ben want dat gevoel krijg ik door hoe de medewerkers op deze situatie reageren. Ik zou zeggen keer de situatie om; en dan voel je precies hoe het is om zo behandeld te worden. Geen oplossingen, blijven betalen want tjah, als je niet betaalt staat er wel een deurwaarder aan de deur. en het aller-irritantste verschillende informatie verschaft krijgen , en uiteraard ook dat standaard zinnetje : wij vragen u om nog even geduld te hebben mevrouw. na 1,5 maand kunt u zich wel voorstellen dat dit helemaal op is.

Ik heb ook een klachtenemail verzonden waar ik nooit antwoord op heb gekregen noch een oplossing. Terwijl het mij allemaal tijd kost om te bellen, te chatten en te mailen. Ik vind het erg spijtig dat ik een abbonemment heb afgesloten via PHONEHOUSE want er is totaal geen sprake van professioneel handelen.

Dat mijn abbonnement geanuleerd worrd en mijn geld terug gestort word.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Phone House

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Phone House nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door