Klacht: weigeren de verplichte intercommunautaire BTW-regel toe te passen

vdw123 op 09 oktober 2019 over Phone market in de categorie Internetshops - Elektronica

Wij wilden , als Belgisch bouwbedrijf met Belgisch BTW-nummer een smartphone bij Phonemarket bestellen. Dat lukt niet via de website omdat de BTW-verlegging niet automatisch werd toegepast. Om die reden hebben wij hen dan telefonisch gecontacteerd, maar de medewerkster had nog nooit van de intercommunautaire BTW-wetgeving gehoord. Ze zei dat ze niet wist waar ik het over had, en dat ze ‘nooit’ met Btw-vrijstelling verkopen. Nochtans geldt voor het verkopen van goederen aan een klant met Belgisch BTW-nummer, ons inziens ,en dat van onze boekhouder-jurist, nog steeds de regel van BTW-verlegging in dit geval, sterker nog, deze intercommunautaire BTW-verlegging is wettelijk verplicht !

We willen dat ze hun fout toegeven en van nu af aan de juiste BTW-wetgeving toepassen, zoals het hoort. Wij zullen echter nooit meer een bestelling bij hun plaatsen, maar we hopen dat ze met andere collega's wel correct handelen.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Phone market over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door vdw123