Klacht: weigeren de verplichte intercommunautaire BTW-regel toe te passen

vdw123 op 09 oktober 2019 over Phone market in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij wilden , als Belgisch bouwbedrijf met Belgisch BTW-nummer een smartphone bij Phonemarket bestellen. Dat lukt niet via de website omdat de BTW-verlegging niet automatisch werd toegepast. Om die reden hebben wij hen dan telefonisch gecontacteerd, maar de medewerkster had nog nooit van de intercommunautaire BTW-wetgeving gehoord. Ze zei dat ze niet wist waar ik het over had, en dat ze ‘nooit’ met Btw-vrijstelling verkopen. Nochtans geldt voor het verkopen van goederen aan een klant met Belgisch BTW-nummer, ons inziens ,en dat van onze boekhouder-jurist, nog steeds de regel van BTW-verlegging in dit geval, sterker nog, deze intercommunautaire BTW-verlegging is wettelijk verplicht !

Gewenste Oplossing:

We willen dat ze hun fout toegeven en van nu af aan de juiste BTW-wetgeving toepassen, zoals het hoort. Wij zullen echter nooit meer een bestelling bij hun plaatsen, maar we hopen dat ze met andere collega's wel correct handelen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Phone market over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door vdw123