Klacht: Philips staat niet achter de garantie van hun producten

op 01 mei 2017 over Philips in de categorie Electronica Merken

Ik heb een babyfoon (Philips Avent SCD603) gekocht op 12-12-2014. Al vrij snel was de stroomkabel van de camera stuk en heb ik in oktober 2015 een nieuwe babyfoon ontvangen omdat het nog in de garantie viel. Nu is de infrarood (en er is volgens mij ook iets mis met de verbinding maar het gaat vooral om de infrarood) stuk en kan ik mijn kindje heel vaak niet zien als het donker is. Ook heb ik sinds kort last van dat hij in de nacht ineens geen verbinding meer heeft en ik dan wakker word van het alarm. Ik heb vandaag gechat met een medewerker van Philips en uitgelegd wat er mis was. Het apparaat kan niet gerepareerd worden en mijn garantie is verlopen dus ze kunnen mij niet verder helpen. Ik ben het daar niet mee eens! De babyfoon die ik nu gebruik heb ik in oktober 2015 nieuw van Philips ontvangen en ik ben van mening dat de garantie van 24 maanden ook op dat product geldt en niet vanaf de aankoopdatum. Want je geeft als bedrijf toch een garantie op een product en niet op de datum van aankoop? De medewerker probeerde mij uit te leggen dat er anders sprake is van een oneindige garantie maar ik vind dat persoonlijk een beetje een rare opmerking aangezien ik toch mag hopen dat de volgende babyfoon wel langer dan 24 maanden mee gaat en ik gewoon 2x “pech” gehad heb. Philips staat bekend om een goed merk en als zo een groot en goed bedrijf neem ik toch ook aan dat hun achter hun eigen producten staan en ook op de nieuwe babyfoon 24 maanden garantie (durven) geven. Ik mocht wel met 20% korting een nieuwe babyfoon aanschaffen om mij tegemoet te komen. Maar daar heb ik helaas niks aan. Het is voor mij veel geld en ik ben gegaan voor een goed merk zodat ik daar hopelijk toch veel jaar (of MINIMAAL meer dan 24 maanden) plezier van zou kunnen hebben maar dat is dus helaas niet zo.

Als de garantie toch wel 24 maanden geldig is op een nieuwe babyfoon. Dus dat ik een nieuwe babyfoon mag ontvangen (aangezien dit model niet gerepareerd kan worden wat de medewerker aangaf).

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Philips nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Desireefernhout