Klacht: reservering Eurodisney

clopes op 06 januari 2012 over Peter Langhout Reizen in de categorie Online Reisbureaus

a.s. zondag is mijn zoontje jarig en aangezien het nog kerstvakantie is dachte: we gaan dit weekend nog naar Disney. Peter Langhout had een fantastische aanbieding: 3 dagen autoreis met entree voor 109 euro p.p. Ik heb in de ochtend gebeld of ik in de avond nog kon boeken en dat kon. Toen ik thuis kwam van het werk meteen geboekt (om 18.00 uur) via internet en meteen betaald. Werd ik om 19. 45 uur gebeld met de mededeling: sorry, maar de reis kan niet doorgaan, dat is te kort dag om alles te regelen! Waarom staat het dan op internet? En wordt mij verteld dat het wel kon? Men was gewoon te lui om te bellen met het hotel voor de beschikbaarheid. En volgens hen zou de kaartjes ook niet mogelijk zijn want die hadden ze niet op kantoor en dan moest het ook nog bij ons bezorgd worden. Dat ging allemaal niet! Toen vroeg ik naar een alternatief: dat is er niet. Dan wil ik mijn geld terug, zei ik en wel morgen op mijn rekening want dan kan ik iets anders boeken. Ben ik net thuis van het werk om 16.39 uur: staat het nog niet op mijn rekening! weer bellen!!!!!!! HELP, want een rampenbedrijf! Zo ga je toch niet met mensen om?
Conclusie: huilend kind die niet eens zin heeft om uberhaupt zijn verjaardag te vieren want Peter Langhout is een K…..bedrijf.

geld terug per direct en een schadevergoeding.
ik ben lid van de consumentenbond en heb ze meteen gemeld. Naast retour geld kan ik een schadevergoeding claim van maximaal de p.p. prijs (in dit geval dus 109 euro) en dat ga ik zeker doen.

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Peter Langhout Reizen in behandeling genomen

Bericht van Peter Langhout Reizen

12 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw Lopes, Wat vervelend dat het niet gelukt is om op korte termijn uw weekendje Disney te boeken. Het is inderdaad vaak lastig om op zo'n korte termijn Disneyland te boeken, omdat de kaartjes, aangetekend, naar u opgestuurd moeten worden. Dit is i.v.m. de post niet op zo'n korte termijn nodig. Echter is u verteld dat het wel mogelijk was. Dit had, mocht het echt niet meer mogelijk zijn, natuurlijk niet mogen gebeuren. Om exact te kunnen zien wat de reden voor dit misverstand is, zou ik graag uw boekingsnummer ontvangen. Ik kan dan even voor u nakijken waarom het gelopen is zoals het is gelopen. Namens Peter Langhout Reizen excuseer ik mij voor het ervaren ongemak. In afwachting van uw antwoord, verblijf ik, Lisa Rops Peter Langhout Reizen

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Uw reserveringsgegevens zijn: Boekingsnummer: 5385146 Relatienummer: 1943541

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - via de internet is P L sneller met reageren dan via de telefoon? raar he?????????? binnen 5 minuten een reactie met een vraag.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - ik heb net telefonisch contact gehad`met mijn bank SNS bank en als jullie administratie voor 11.30 uur een spoedbetaling had gedaan, had ik in de middag op mijn rekening staan en dus een andere reis kunnen boeken, zodat de verjaardag van mijn zoontje niet verpest zou zijn. Dat is niet gebeurd en nu staat het pas maandag op mijn rekening.

Bericht van Peter Langhout Reizen

12 jaren geleden - Geachte mevrouw Lopes, Helaas werkt het niet zo makkelijk als we zouden willen. Omdat u een andere bank heeft dan die van ons (ABN Amro), gaan de betalingen minder snel dan transacties tussen dezelfde bank. Ik heb begrepen dat u inmiddels opnieuw contact heeft gehad met onze klantenservice. Zoals u zult begrijpen is, naast de klantenservice, de rest van ons kantoor gesloten in het weekend. Zij kunnen dan ook niet direct het geld aan u overmaken. Maandagochtend wordt uw klacht als eerste behandeld. Ik sta er garant voor dat u maandagochtend voor 11.00 uur wordt terug gebeld door een van onze medewerkers. Wij zullen de kwestie dan met u afhandelen. Nogmaals excuseren wij ons voor het ervaren ongemak. Ik vraag u om begrip voor de situatie die ontstaan vanwege het weekend. Wij helpen u maandag graag zo snel mogelijk. Met vriendelijke groet, Lisa Rops Peter Langhout Reizen

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Ik heb een vriend met ook een zakelijke Rabobank rekening zoals uw bedrijf heeft en hij heeft aangegeven dat bij een zakelijk overboeking het over een uur op mijn rekening had kunnen staan, dus uw uitleg over een andere bank hebben is niet correct. Zoals het uitleg mijn eigen bank, de SNS bank, en de zakelijke rekening het in een uur op mijn rekening kon staan. En nee, wij hebben geen begrip voor de situatie die Peter Langhout heeft veroorzaakt, want de verjaardag van mijn zoontje is naar de knoppe en hij heeft de hele avond gehuild omdat zijn cadeau niet door zou gaan. Puur omdat jullie ons verkeerd geinformeerd heeft en uw boekingssysteem niet correct werkt. Nogmaals, wij hebben niks verkeerd gedaan. Ik hoop alleen dat diegene die mij maandagochtend gaat bellen verstand en vooral begrip heeft voor deze situatie en bovenal dat de oplossing niet alleen het terugbetalen is van de reissom (of eigenlijks dat het totale bedrag maandagochtend op mijn rekening staat!) maar dat ook een schadevergoeding uitbetaald gaat worden en een excuus van uw bedrijf. We wachten dus het telefoongesprek af maandagochtend.

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Peter Langhout Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Peter Langhout Reizen

Heeft op 09 januari 2012 om 11:07 geantwoord

Geachte mevrouw Lopes,

Zojuist heeft u telefonisch contact gehad met een van onze medewerkster en is u verteld dat het bedrag vrijdag reeds naar uw rekening is overgemaakt. Ik heb begrepen dat u dit inmiddels heeft ontvangen.

U heeft per e-mail een klacht ingediend die officieel door onze afdeling Kwaliteitsbeheer in behandeling zal worden genomen. U ontvangt daarvan zo snel mogelijk een ontvangstbevestiging.

Hiermee hoop ik dat we de klacht tot zover op internet hebben afgehandeld. Uw klacht wordt door ons in behandeling genomen, in ieder geval is uw betaalde geld reeds aan u terug gestort. Wij excuseren ons nogmaals voor het ervaren ongemak. Hopelijk heeft u een leuk alternatief cadeau voor uw zoontjes verjaardag kunnen vinden.

Lisa Rops
Peter Langhout Reizen

clopes

Heeft op 09 januari 2012 om 14:29 geantwoord

Geachte mevrouw Rops,

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Geachte mevrouw Rops, Ik ben vanochtend inderdaad door een medewerkster gebeld van uw bedrijf. Het bedrag stond pas vanochtend rond 10.30 uur op mijn bankrekening waardoor ik geen andere reservering kon maken. Mijn klacht is dus nog niet afgehandeld, want het aanbieden van een bon voor een gratis vlaai is geen oplossing! Ik ontvang dus graag een ontvangtsbevestiging dat mijn klacht in behandeling is en verwacht van Peter Langhout een compensatie of schadevergoeding in geldsom. Excuses is wel netjes maar geen oplossing want doordat het geld vrijdag niet op mijn rekening stond heb ik ook geen ander cadeau kunnen kopen. we wachte dus af.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Geachte mevrouw Rops, Inmiddels is er een week voorbij en heb ik helaas niks meer gehoord van Peter Langhout! Ik heb dus via de mail een officiele klacht ingediend naar de klantenservice en daar heb ik nog niks van gehoord. Ook geen ontvangstbevestiging ontvangen. een bon voor een vlaai van 7,50 euro is geen compensatie voor onze klacht, en wij verwachten dan ook echt een schadevergoeding in de vorm van bijv. gratis entreekaartjes. Dat is wel het minste dat Peter Langhout ons kan aanbieden ten compensatie van het verjaardagscadeau van onze zoontje. Dat is zeker niet te veel gevraagd..... We horen graag van u.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Goedemorgen, Inmiidels is er al weer een week voorbij en heb ik niks meer mogen horen van Peter Langhout. Ook heb ik geen ontvangstbevestiging mogen ontvangen van mijn klacht. Mocht ik deze week niks horen, dan schakel ik de Consumentenbond en dien ik tevens een klacht in bij de ANVR/ geschilencommissie voor reisbureaus. Ik hoor graag van u. met vriendelijke groet, C. Lopes

Alle klachten die gemeld zijn door