Klacht: Pechhulp

op 04 september 2018 over Unive in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Polis: 77599087. Vakantie Marokko, gezin, 2 volwassenen 3 kinderen. Auto wilde vanmorgen niet starten diesel lekkage. Met wegenwacht naar garage toe. Garage druk, binnen 3 dagen diagnose. Op het eerste gezicht 4 mogelijkheden (zie dossier). Univé gebeld, bovenstaande doorgegeven en gevraagd naar mogelijkheden mbt vervangend vervoer, we zitten in een afgelegen gebied waarbij een auto noodzakelijk is. Medewerkster gaf aan dat er recht is op VV indien auto niet binnen 2 dagen gemaakt kan worden en het maximale bedrag is €140 per dag voor VV. Mevr wilde eerst de diagnose afwachten en zij gaf aan, als de auto niet gemaakt kan worden dan moet u ook nog naar huis en wij betalen slechts 1x gaf zij aan. Terug naar huis is geen probleem gaven wij aan, met of zonder auto, dat is het punt niet. Punt is dat wij voor de periode dat we zonder auto zitten (binnen 3 dagen diagnose plus reparatie), graag vervangend vervoer wensen. Mevr deed hier erg moeilijk over, gaf aan; wij kunnen vervoer regelen, moeten we eerst uitzoeken, kan wel even duren. Puntje bij paaltje, zegt mevr dat ze dat pas kan doen als er een diagnose binnen is… Dat betekent dat wij zonder auto zitten de komende dagen. Zelf met een oplossing gekomen; aangegeven dat we dan zelf een auto regelen bij een verhuurbedrijf in de buurt. Mevr gaf aan; dat is wel makkelijker, gezien de taal. We zouden dan sms ontvangen met gegevens waar we het kunnen declareren. Sms ontvangen, gaan alles zelf regelen. Mevr gaf aan liefst een auto met prijs van rond de 30-40 euro per dag. Los van het feit dat deze prijzen sowieso gehanteerd worden in dit land, vinden wij dit een aparte opmerking…
Daarnaast was het bedrijf in Marokko wat ons wegenwacht service aanbood ook al zo opmerkelijk. Die wilden ons wel een auto verhuren vanuit Nador (65km hier vandaan). Andere opties waren niet mogelijk volgens hen. Ik vermoed dat zij afspraken hebben met verhuurbedrijven daar in de buurt..

Gewenste Oplossing:

Wij hadden graag gezien dat Univé alles geregeld had ipv dat we dat zelf moesten doen. Zelf een auto opgehaald en betaald...

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Hadraji