Klacht: Pakketje niet bezorgd / slecht bereikbaar

op 14 november 2014 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 6-11 is er geprobeerd een pakketje van farmaline bij mij te bezorgen, maar ik was helaas op het werk. Geen probleem kan gebeuren. Zit een briefje in de brievenbus met een code erop, als ik dat probeer in te voeren krijg ik de melding “krijg pakket niet gevonden” Misschien ben ik te vroeg? Probeer het dag later nog eens. Maar nee hoor dag later dezelfde melding. Ik probeer DPD te bellen maar sta erg lang in de wacht dus geef het op. Ik stuur ze een email met de vraag hoe ik mijn pakket kan ontvangen.
2 dagen later pas reactie, dat ik snel moet reageren wanneer ik het kan ontvangen want anders word het retour gestuurd. Ik reageer welgeteld binnen 4 uur.
Dag later helaas geen reactie, dus ik stuur er nog een email overheen.
Uiteindelijk 3 dagen later pas reactie: dat het pakketje al retour is gestuurd en ze niks meer voor me kunnen doen.

Als ik mijn pakketje in goede orde heb ontvangen.

Verbeterpunten:
- briefje in de brievenbus doen met een code die werkt
- als er verzocht word snel te reageren en ik doe dat, dan graag ook iets met die boodschap doen. En niet zelf pas na 3 dagen actie ondernemen.
- Telefonisch beter bereikbaar / minder lang in de wacht. Sneller reageren op mails.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

1 jaar geleden - Beste mevrouw, Wegens omstandigheden is deze klacht destijds stil te komen liggen. Onze oprechte excuses hiervoor. Ik wil hier graag alsnog op terug komen, zodat we dit samen kunnen afsluiten. Uit uw verhaal (en het uitblijven van een reactie van onze kant op deze klacht) blijkt duidelijk dat de communicatie vanuit DPD destijds niet was wat het moet zijn. Wij streven er naar om onze klanten zo snel en behulpzaam mogelijk te woord te staan, en helaas is dit destijds via verschillende kanalen niet gebeurd. Het lijkt daarom alsof u uw pakket niet tijdig heeft kunnen ontvangen door een vertraging vanuit onze kant. Wat hier precies is gebeurd kan ik helaas (nog) niet achterhalen, omdat ik geen pakketnummer en/of postcode tot mijn beschikking heb. Ik zou graag van u horen of u het pakket destijds alsnog in goede orde hebt mogen ontvangen, en of ik verder nog iets voor u kan betekenen. Ik hoop dat eventuele verdere ervaringen met DPD beter zijn verlopen. We streven er absoluut naar om u voortaan beter van dienst te kunnen zijn. Met vriendelijke groet, Charlotte

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 01 juni 2016 om 13:56 geantwoord

Beste mevrouw,

Wij hebben geen reactie meer mogen ontvangen op je klacht en daardoor ga ik nu de melding sluiten.

Mocht je in de toekomst vragen hebben dan kun je ons ook bereiken via facebook (dpdpakketservice.nl) of twitter (@dpdnl).

Groeten Kari

Alle klachten die gemeld zijn door m-non