Klacht: Pakketje kwijt

op 26 juni 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte heer/mevrouw,

Een paar weken geleden heb ik een pakketje naar het buitenland opgestuurd, de 3e dag zag ik dat het pakketje niet verder ging dan ‘’sorteren’’. Hier heb ik uw collega over gesproken aan de telefoon, zij verzocht mij om geduld te hebben en af te wachten. Na een paar dagen heb ik het weer geprobeerd en zo later meerdere keren, steeds opnieuw werd mij gezegd dat ik moet afwachten.
Drie weken later gaf uw collega pas aan dat het pakketje kwijt is, ik heb toen een claim moeten indienen. Dit ook gedaan, er is mij sindsdien niks meer duidelijk. De medewerkers van Parcelclaim negeren mijn e-mails, leggen niet uit wat ze met mijn claim gaan doen en waar ik nu precies op moet wachten. Ik ben daarom ZEER teleurgesteld in jullie dienstverlening.

Ik zal pas tevreden zijn, wanneer er duidelijk naar mij gecommuniceerd wordt.
Mijn vragen wil ik beantwoord hebben, wat gebeurt er met mijn claim? Waar zijn ze zolang mee bezig, hoe kan mijn pakket kwijt geraakt zijn? Wat zijn de consequenties van de medewerkers die op die dag gewerkt hebben? Ik wil mijn pakket vergoed krijgen en of gevonden hebben.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 maand geleden - Goedendag, Bedankt voor uw serieuze bericht. Graag kijk ik met u mee om er voor te zorgen dat z.s.m. duidelijk zal zijn wat de huidige status van uw claim is. Om dit te doen heb ik informatie over de claim en de zending nodig. Heeft u wellicht een claim- en zendingsnummer voor mij? In dat geval kan ik z.s.m. trachten contact te leggen met onze claimsafdeling. Wat bedoelt u precies met de vraag "Wat zijn de consequenties van de medewerkers die op die dag gewerkt hebben?". Graag verneem ik uw reactie. Vriendelijke groet, Thijs Webcare afdeling DHL Parcel Nederland

Reactie van de melder van de klacht Meryem-1

1 maand geleden - Goedendag, Aller eerst wil ik u bedanken voor de snelle reactie, mijn zendingsnummer is CY911091333DE. Ik heb een pakket op 3-6-17 naar Engeland opgestuurd. De inhoud van het pakketje was een gloednieuwe Iphone 7, 128 GB ter waarde van 740 euro. Uw collega bij DHL Parcel heeft mij niet geïnformeerd over het zenden van een pakket met ''extra zeker'', anders had ik dat zeker gedaan. Het is immers de eerste keer dat ik een pakket opgestuurd heb via DHL. Ik heb de claim ingediend op 16-6-2017, maar beschik niet over een claimnummer. Om op uw vraag terug te komen, ''wat ik bedoel met de consequenties voor de medewerkers''. Ik ben van mening dat de medewerkers hun werk niet op de juiste wijze uitgevoerd hebben. Aller eerst konden ze ruim van te voren weten dat er iets mis was met mijn pakket, aangezien die niet verschoof. Ten tweede vraag ik mij af hoe een pakket kan verdwijnen? Ik heb mijn pakket ingepakt bij DHL zelf, dat betekent dat men ervan op de hoogte dat daar een Iphone 7 in zat. Ik vind dat daar naar gekeken moet worden, wie op die dag gewerkt heeft en bij wie het pakketje als laatst terechtgekomen is. Mijn vraag aan jullie is, hoe gaat jullie hiermee om? Wat doen jullie eraan om te achterhalen wat er mis is gegaan? Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, mocht u verder nog vragen hebben dan verneem ik deze graag van u. Met vriendelijke groet, Meryem Rachoum

DHL

Heeft op 26 juni 2017 om 15:26 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Een claimformulier invullen voor een internationale zending betekend het starten van een onderzoek. Onze claim afdeling heeft naar aanleiding van het door u ingediende verzoek navraag gedaan in Duitsland en Nederland om zo de status van levering te informeren. Het onderzoek loopt nog. Zij zullen u binnen 2 werkdagen informeren.

Miranda
DHL Parcel Webcare