Klacht: Pakket wordt veel te laat geleverd

op 02 september 2018 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Bij Coolblue heb ik een box besteld. Deze zou de volgende dag door PostNL geleverd worden. Omdat ik geen tijd had om naar een PostNL locatie te gaan besloot ik thuis te werken en de box in ontvangst te nemen. Nadat, de al zeer ruime marge van PostNL, verstreken was kreeg mijn bestelling de status vertraagd en werde de afleverdag verplaatst naar de volgende dag. Ik kon nog wel een dag thuiswerken, dus vervelend maar voorruit. De volgende dag gebeurde exact hetzelfde. Weer na het laatste levermoment was de bestelling vertraagt en doorgeschoven naar de volgende dag. Weer uren voor niets gewacht. Contact opgenomen met Coolblue. Een zeer nette afhandeling, de medewerker gaf aan dat dit vaker gebeurt en dat we de box nooit van PostNL zouden ontvangen. Dus de volgende dag in de avond zou een nieuwe geleverd worden. Via mail ontving ik een bevestiging en……. een retourverzoek. Weer bellen met. Coolblue, weer een kwartier in de wacht. Dit was ren vergissing, de retours illegale was voor PostNL bestemd en konden we negeren. Wel ontving ik een factuur die gecrediteerd, niet met mijn eerder betaalde factuur maar met een voor mij onbekend factuurnummer. De volgende dag wordt de box geleverd en….. een uur later de tweede. Vanwege de administratieve misverstanden en mijn ervaringen met PostNL durf ik de tweede niet te weigeren en neem die aan. Twee dagen later ontvang ik een mail of ik de tweede box wil terugsturen…. gratis staat er nog bij (hoe fijn dat ik daar niet voor hoef te betalen). Ik heb Coolblue aangeven dat ik niet naar een PostNL locatie ga om de box retour te zenden… ik had immers al geen tijd om initieel naar een locatie te gaan. Daarnaast heb ik 8 uur zitten wachten, twee keer een kwartier in de wacht gestaan. Het heeft me al veel te veel tijd gekost. Ik heb via mail aangeven dat de box opgehaald kan worden. Ik zal er wel een tijdsvlak van vier aan meegeven… en dan maar hopen dat ik thuis ben als ze langskomen om hem te halen…. wellicht ben ik wat vertraagd….. ach… dan kunnen ze de volgende dag of de dag erna langskomen, dat zal geen probleem zijn, dat verwachten ze van de klant ook…

Echt tevevreden zal ik niet meer worden. Wel wil ik het afgehandeld hebben. Ik verwacht dat het pakket opgehaald wordt op een van te voren afgesproken tijdstip en dat deze exact nagekomen wordt.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Coolblue nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 17 september 2018 om 22:14 geantwoord

Beste Mevrouw Van Leuven,

Bedankt voor het schrijven van jouw review. We kunnen ons heel goed voorstellen dat je enorm baalt van de vele e-mails die je hebt ontvangen. Daarom hebben wij jouw bestelgeschiedenis erbij gepakt om de situatie na te lopen.

Voor een sorteerfout is jouw originele bestelling niet geleverd. Onze collega's hebben meteen het verzoek doorgezet om een nieuwe bestelling de deur uit te sturen. Door de verwerking van dit proces zijn per ongeluk ook de automatische e-mails verzonden. We begrijpen dat dit voor veel verwarring veroorzaakt. Jouw feedback zal bij alle betrokken afdelingen worden doorgegeven om fouten in de toekomst te voorkomen.

Bij het inplannen van een speciale ophaling is er per ongeluk een dubbele afspraak gemaakt bij verschillende koeriers. Dat is natuurlijk iets teveel van het goede. Gelukkig is het product opgehaald en hebben wij het pakket in het magazijn ontvangen.

Wij hopen jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als je nog andere vragen hebt, neem direct weer contact met ons op.

Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door ArthurDe