Klacht: Pakket “retour” zonder bezorgpogingen

op 11 januari 2014 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik ben al bijna 5 maanden bezig een fatsoenlijk antwoord te krijgen op een klacht. Het begint in juli 2012 wanneer ik een aantal artikelen bestel bij een buitenlandse webshop. Na ca. 1 week krijg ik een mail waarin staat dat de artiekelen zijn verzonden. Nadat ik na enkele weken nog niets heb ontvangen neem ik contact op met de webshop. Zij vragen mij geduld te hebben. Dan komt er een briefje in de bus van PostNL met alleen een code. Hiermee ga ik naar het postkantoor, alwaar men aangeeft dat er niets ligt met die code of gelegen heeft. Vervolgens heb ik diverse keren contact met zowel de webwinkel als met het postkantoor, maar er gebeurt niets. Bij het online checken van de status blijft (ook nu nog) te zien dat het pakket nog onderweg is en een nieuwe bezorgpoging gedaan zal worden (er is echter nooit een poging gedaan, althans niet dat de bijbehorende papiertjes in de bus zijn gedaan). Vervolgens dien ik een klacht in bij PostNL, maar het enige antwoord wat daar op komt is dat het pakket retour afzender is. Maanden later is het pakket nog steeds niet terug (volgens mij omdat het uberhaupt nooit teruggestuurd is, maar omdat het bij de bezorger op tafel staat). Ondertussen wil de webwinkel mij wel compenseren, maar dien ik een bewijs van retourzending te overleggen. Tot op heden is het mij echter niet gelukt om dit van PostNL te krijgen.

- Bewijs van retourzending
- Excuses
- Bereikbaarheid verbeteren
- zorgen dat app de juiste informatie geeft
- betere screening medewerkers

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

3 jaren geleden - Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Wilt u met ons contact opnemen via Twitter @PostNL, Facebook.com/PostNL of kijk op onze website www.postnl.nl. Hier vindt u ook de overige contactgegevens van onze klantenservice.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 26 november 2014 om 14:06 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Kraak,

Sinds 1 november neemt PostNL ook de klachten in behandeling die op de site van Klacht.nl worden ingediend.
Wij waren hier niet actief en hebben uw klacht dus niet kunnen behandelen. Wij waren wel bereikbaar via onze eigen klantenservice.
Omdat uw klacht al lange tijd geleden is geplaatst, gaan wij ervan uit dat deze verouderd is of op een andere wijze al is opgelost.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van PostNL beoordeeld.

Heeft op 26 november 2014 om 15:18 geantwoord

Dus als een klacht maar lang genoeg blijft liggen, is deze opgelost... niet dus. Daarbij geeft Post NL aan dat zij niet actief waren op klacht.nl, maar hebben zij wel voorafgaand gereageerd op mijn klacht. Al met al is er nooit een echte bruikbare reactie gekomen op mijn klacht, niet via deze site en ook niet via de eigen klachtenservice van post.nl waar deze klacht tot 2x toe gemeld is door mij... Uiteindelijk heb ik mijn bestelling opnieuw geplaatst bij de webwinkel en deze zelf betaald, dus 2x betaald voor 1 ontvangen zending.

Alle klachten die gemeld zijn door marc66