Mijn Klacht:
Even ter onderbouwing, jullie weten dat ik allang klant ben bij CoolBlue, ook voor dure producten. Er is totaal geen reden tot argwaan.
Ik heb een nieuwe Oneplus 10 Pro gekocht en een Sony headset met 2 euro extra avond aanlevering. Die is niet ontvangen. PostNL zei dat die wat wel vervangen, ik had namelijk een bericht op de deur achter gelaten dat die in de garage geplaatst zou worden. Ook is de handtekening en kruisje, dat is het natuurlijk ook niet.
1, in de hele wijde omtrek is geen geen garage beschikbaar, ook bij directe buren niet.
2. Waarom laat ik een zo duur pakket in een garage laten zetten. een garage die er niet eens is.
3. ik ben doelbewust thuis vanwege de avond levening, aangezien ik een avond levening kocht van 2 euro.
4. Een handtekening is simpel geen kruisje, dus dat ben ik niet.
PostNL kan zien dat het pakket tot 1100 euro verzekerd is. Dat is natuurlijk leuk voor een verzorgen.
5. De laatste antwoord bij PostNl brengt mij ook verdenkingen me, maar dat zijn geen geiten.
6. De postNL meneer is niet aan onze deur langs geweest, of bij de buren navraag gaan doen of daar het pakket zou zijn.
Op het moment van spreken zie ik ook geen reden om hier mee akkoord te gaan. Ik ontbreekt de koopovereenkomst en verwacht dus binnen de wettelijke termijn van 14 dagen mijn totale aankoop soms terug, nogmaals is het samen even bellen sneller.
Al bij al zie ik totaal gereden dat ik het pakket zou hebben gestolen cq aan oplichting deed.
Alles voor een glimlach, nou dit is geen glimlach.
Zie: Levering, levertijd en risico | ACM.nl Risico van verlies en beschadiging bij levering
Soms gaat er bij levering van een product iets mis. U draagt als ondernemer het risico van verlies of beschadiging, totdat de consument het product heeft ontvangen. Ook bij gewone in plaats van aangetekende verzending.
Laat u bij een ander bezorgen? Bijvoorbeeld bij de buren? Dan zijn er 2 situaties:
Mocht u van de consument bij de buren bezorgen? Dan draagt hij het risico vanaf het moment dat het product bij de buren is afgeleverd.
Heeft de consument niets gezegd over bezorging bij de buren? Dan blijft u verantwoordelijk, totdat hij het product bij de buren heeft opgehaald.
Ik kan de klacht dus voor gaan leggen bij het ACM, of ik stap na de verschillen commissie. Maar ik hoop en ga er vanuit dat Coolblue dit goed gaat oplossen. Er is geen pakket bij mij ontvangen, niet in een onzichtbare schuur/garage of waar dan ook Ook niet bij de buren. Mocht die wel bij de buren zijn bezorgd, zelfs dan blijft u als zender verantwoordelijk totdat ik hem het ontvangen.
Gewenste Oplossing:
Totale terug betalen asap en een glimlach support.
