Klacht: Pakket niet aangeboden, Track & Trace meldt van wel

op 02 oktober 2015 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag de hele middag thuisgebleven omdat ik de bezorger van DPD verwachtte. Volgens Track & Trace zou de bezorger namelijk mijn pakket uit Duitsland bezorgen.
Om 16.45 meldt de Track & Trace dat het pakketje retour is naar het logistiek centrum. Ik zou niet thuis geweest zijn en er is een briefje achtergelaten. Ik ben de hele middag thuis geweest, en ik heb ook geen briefje aangetroffen! Ik heb zicht op de straat en de hele middag is er geen DPD-busje in de straat geweest.

In het verleden heb ik diverse malen op dit adres een pakketje via DPD ontvangen, dus mijn adres is te vinden.

Bezorging op komende maandag 5 oktober + een verklaring waarom de gegevens in de Track & Trace niet kloppen. Heeft de koerier zich wellicht vergist in het adres en het briefje in de verkeerde bus gestopt, of waren er redenen om de rit naar mij niet te maken? In dat laatste geval is het kwalijk dat ik verkeerde informatie krijg in de track & trace. Ik verwacht dan ook een structurele toezegging om dit voor mij en anderen in de toekomst te voorkomen.

Echt tevreden? Wanneer de servicedesk van DPD niet alleen van 8 tot 17.30 open is.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

Bericht van DPD

1 jaar geleden - Beste windsurfspot, Goed dat je hier een melding van maakt. Wat opmerkelijk dat de chauffeur heeft aangegeven dat je niet thuis was, terwijl je aangeeft er wel te zijn geweest en geen briefje hebt ontvangen. Ik heb hierover opheldering gevraagd bij de chauffeur. Zodra ik reactie heb, zal ik uiteraard een terugkoppeling richting jou verzorgen. Ondertussen ben ik blij om te zien dat het pakket vanochtend is bezorgd. Ik hoop dat je alles in goede orde hebt ontvangen. Met vriendelijke groet, Charlotte

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Heeft op 06 oktober 2015 om 23:19 geantwoord

Ik heb dan wel mijn pakketje drie dagen te laat gehad, maar in de door mij gewenste oplossing vroeg ik óók om een verklaring waarom de informatie in Track & Trace kennelijk verkeerd is.

Na de melding in Track & Trace ben ik zeker een half uur kwijt geweest met het navraag doen naar het afhaalbericht bij de buren en de receptie, en het contact opnemen met uw klantenservice. Daarnaast ben ik een middag voor niets thuis geweest. In dat kader vind ik uw excuses gratuit.

DHL, PostNL, GLS en UPS weten dit adres prima te vinden; Elk regulier navigatiesysteem kent dit adres ook. Ik heb navraag gedaan bij de receptie naast de ingang van het park. Zij hebben die middag geen DPD-koerier gezien. Is de koerier wel in deze wijk geweest, of heeft hij de rit er naartoe niet gemaakt? Van receptiewerknemers heb ik begrepen dat ik lang niet de enige ben met zo'n ervaring.

DPD

Heeft op 01 juni 2016 om 14:56 geantwoord

Beste B. van den Broek,

Ik hoop dat je nog vaker pakketten besteld hebt en dan deze daarna netjes door DPD bij je bezorgd zijn en dat bovenstaande een eenmalige vervelende ervaring was.
Wij zijn continue bezig met ontwikkelingen binnen DPD dus ook met de ontwikkeling van Track & Trace.
Dat betekent ook dat we in het laatste half jaar enkele aanpassingen doorgevoerd hebben. Ik hoop dat je deze al hebt mogen ervaren.

Ik zou graag deze melding sluiten maar wil je natuurlijk wel de mogelijkheid geven om met ons in contact te blijven.
Daarom zou ik je willen vragen dat als je nog meer over bovenstaande wil weten of ik je nog kan helpen je vraag via facebook (dpdpakketservice.nl) of twitter (@dpdnl) aan ons te stellen.

Groeten Kari

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door windsurfspot