Klacht: pakket kwijt

op 20 januari 2014 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ongeveer twee maanden geleden hebben ik via een Aziatische website een t-shirt besteld. Deze zou worden verzonden via Deutsche post. Na lang wachten kreeg ik eindelijk mijn Track-and-trace code. Na ongeveer vier weken zag ik dat het pakket in Duitsland was aangekomen en zou worden overgedragen aan Selekt vracht die de levering in Nederland zou verzorgen. Na een week had ik het pakket nog niet ontvangen en zag ik dat de zending terug was gestuurd naar de verzender met als reden dat het adres onjuist was.

Snel nam ik contact op met de verzender en die gaf de adreswijziging door aan Deutsche post. Het ging slechts op een klein foutje in de toevoeging bij het huisnummer.

Na weken wachten heb ik het pakketje nog steeds niet ontvangen. Ik heb meerdere keren contact opgenomen met de verzender, maar die heeft ook nooit het pakketje retour gekregen. Ik heb contact opgenomen met Deutsche post en zei kunnen mij niet helpen. Ik heb contact opgenomen met DHL, onderdeel van Deutsche post, omdat zij verantwoordelijk zijn voor de levering. DHL zegt dat ze ook niet kunnen helpen. Toen heb ik maar contact opgenomen met Selekt Vracht, want zij hebben het pakketje blijkbaar terug gestuurd, in plaats van het pakketje te leveren wat makkelijk had gekund, ondanks het kleine foutje in de toevoeging van het huisnummer. Selekt vracht antwoord niet op de mails die ik stuur.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, omdat er meerdere bedrijven bij de levering zijn betrokken en niemand weet waar het pakketje is en blijft zeggen dat ik maar weer contact moet opnemen met ene ander onderdeel van Deutsche post (DHL). De verzender wil ook niet helpen en ik ben nu dus mijn geld kwijt en mijn pakketje is kwijt.

Dit is allemaal gekomen, doordat Selekt Vracht het pakket heeft teruggestuurd naar Azie, in plaats van even contact op te nemen met de verzender om te vragen wat de juiste toevoeging moest zijn.

Duidelijkheid over waar mijn pakket is en mijn geld terugbetalen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DHL

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DHL nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 27 januari 2014 om 11:22 geantwoord

De gegevens die in de brief staan zijn niet bekend bij Selektvracht, kan zijn dat de zending aan een derde partij is overgedragen (post.nl)? ik heb alle systemen nagekeken en niets op het adres kunnen vinden.

Alle klachten die gemeld zijn door r kuipers