Klacht: Oxxio klacht

op 26 januari 2014 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste,
Mijn ervaring met Oxxio is zeer negatief, klantenservice onbeschoft dat ze zelfs ophangen als ze antwoord niet weten en worden ze boos in plaats dat jij als klant boos zou moeten worden. Ze beloven een en doen andere. Ik had contract van drie jaar en nu is het opeens drie en half geworden klantenservice wist niet waarom dat was, nadat ze met andere collega had gesprokken antwoord was je hebt getekend ervoor dus pech. Maar als jij afspreekt en ingaat op contract van drie jaar verwacht je niet dat ze contract maken van 3,5 jaar. Ook als je belt om te vragen om je contract beeindigen omdat je niets meer met oxxio temaken wil heen krijg je berekening van €150 aan boetes. Zo erg was het dat ik daarop inging alleen nu is eindafrekening binnen en boetes zijn opeens €250 geworden. Als je belt zeggen ze ja had je moeten weten staat in contract dus wat klantenservice zegt telt niet ze weten ook niet alles zegt oxxio. En op de emails antwoorden ze niet want ze hebben graag dat je 0900-nummer belt.

Gewenste Oplossing:

Dat mijn contract drie jaar is inplaats van drie en half want nu betaal ik boete voor drie en half jaar omdat contract langer is. En dat ze klanten behandelen net zo goed als dat ze die behandelen VOOR dat je contract getekend hebt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Heeft op 03 februari 2014 om 12:03 geantwoord

Er is geen oplossing, dus mensen geloof niet op de woord van oxxio medewerkers maar controleer alles tien keer als je contract thuis krijgt. Ze beloven je drie jaar contract en op je leveringsvoorwaarden heb je opeens langer contract. En volgens oxxio moet je ook niet alles geloven wat medewerkers zeggen want ze gaan vanuit wat op papier staat. Volgens dame van oxxio ze zijn ook mensen en kunnen fouten maken. (Fouten mogen klanten betalen)

Bericht van Oxxio

3 jaren geleden - Geachte klant, U stelt in uw klacht dat u van mening bent, dat u een contract bent aangegaan voor drie jaar en niet voor drie en een half jaar. U heeft aangegeven dat u uw contract tussentijds wilt beëindigen en u bent het niet eens met de hoogte van de boete die wij u doorberekenen. U voelt u onbeschoft behandeld door onze klantenservice. U verzoekt ons uw contract aan te passen naar drie jaar en u vriendelijker te behandelen. Wij vinden het erg jammer, dat u ontevreden bent over onze dienstverlening en bieden u daarvoor nogmaals onze excuses aan. Wij hebben net telefonisch contact met u opgenomen en aan u toegelicht, dat u zelf een meerjarig contract met vaste tarieven bent aangegaan met de looptijd, zoals die én op internet én op uw leveringsovereenkomsten stond weergegeven. Wij hebben uiteraard niets veranderd aan de looptijd die u bent overeengekomen. U bent het hier nog niet mee eens. Wat betreft de looptijd van uw overeenkomsten blijft Oxxio bij zijn standpunt. De boetes die u moet betalen hebben wij nogmaals toegelicht en u heeft aangegeven, dat deze duidelijk voor u zijn. Zoals tijdens ons telefoongesprek afgesproken, ontvangt u van ons nog wel een gewijzigde eindafrekening gas. Dit komt doordat wij van uw netbeheerder een andere eindstand hebben ontvangen, dan de stand die in eerste instantie was gecommuniceerd. Wij versturen u zo direct de nieuwe eindafrekening per e-mail, zoals we u hebben toegezegd. Wij vertrouwen erop u hiermee volledig te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dicky Oxxio Nederland bv

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 03 februari 2014 om 12:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Voor de oplossing verwijzen wij graag naar de reactie, zoals die vandaag is geplaatst.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Schiedam22