Klacht: Oxxio geeft geen gehoor

op 26 mei 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Goedeavond oxxio

Wederom wend ik me tot social media ditmaal met mn hele verhaal.

Ik ben toen ik in mn huidige woning ben gaan wonen ca 2012 bij jullie klant geworden. Totdat ik na 1.5 jaar de afrekening kreeg waaruit bleek dat mn meterstand niet klopte. Enexis heeft geconstateerd dat de meter kapot door slijtage ( ouderdom ). Ik betaalde bij jullie reeds een voorschot van € 600 wat al belachelijk hoog is ( dit weet ik omdat ik nu aanzienlijk minder betaal en er mee uitkom bij nuon ). Jullie hebben toen mn verbruik geschat. Dit verbruik konden jullie niet schatten doordat wij vanaf het begin van ons wonen met jullie in zee zijn gegaan en toen blijkbaar al de meter kapot was. Jullie hebben geschat dat wij naar ons voorschot nog 16500 kw aan stroom gebruikt hadden en kregen een factuur voorgeschoteld van €6500 extra wat neer komt op een voorschot van €1000+ voor een vrijstaande woning met garage. Het verbruik hadden jullie geschat op de oude bewoners, we hebben een perceel van 900m2 welke door de oude bewoners welke een handel in koikarpers hadden bewoond werd. Deze vijver waren er maar liefst 12 stuks welke 600m2 van het perceel bedekten deze werden 24 u per dag verwarmd en gefilterd. Wij hebben deze vijver bij aankoop verwijderd en dichtgegooid. Sinds 2013 tot en met nu heb ik misschien wel 100 keer getracht tot een oplossing te komen. Deze is er gekomen door nuon maar jullie geven hier geen gehoor aan. Wij hebben moeten betalen bij een nieuwe leverancier door jullie fouten en heb sinds een paar weken gehoord van nuon dat zij jullie 46500kw hebben verrekend en dat wij het verschil 46500kw – 16500kw uitbetaald krijgen. Dit is door jullie ook bevestigs aan nuon we hebben dit ook via onze advocaat kunnen opvragen aan nuon. Nu sinds enkele weken ben ik steeds naar jullie aan het bellen voor iemand die hier verantwoordelijk voor is of hierover een uitspraak op papier kan doen of gewoon mij mijn geld waar ik recht op heb over te boeken. Maar steeds weer zou ik worden terug gebeld en het gebeurd steeds maar weer niet. Hopelijk brengt dit iets te weeg want anders moet ik net zolang overal dit verhaal neer leggen totdat jullie er gehoor aan geven. We zij voornemens verder te gaan met een advocaat welke jullie dadelijk de kosten van krijgen en de geschillencommissie. Dus hopend dat er niet meer mensen er in trappen bij jullie deel ik hier dit bericht en ook hopend op een zeer snelle oplossing. Als jullie nog vragen hebben kunnen jullie mij een prive bericht sturen waar ik zeker gehoor aan zal geven alleen denk ik dat jullie na een paar berichten weer verstek zullen laten gaan.

Mvg
Hub Janssen

Als bovenstaand wordt opgelost en uitbetaald

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 27 mei 2016 om 15:17 geantwoord

Goedemiddag Hub,

Jammer dat je zo lang hebt moeten wachten bij deze gang van zaken.
Ik zie dat je onlangs nog telefonsich contact hebt gehad. Mijn collega's zijn hier nog mee bezig voor je.

Ik heb hen dan ook gevraagd hoe de stand van zaken is.
Mijn verwachting is dat ik hier begin volgende week een terugkoppeling over krijg.

Zodra ik meer weet dan licht ik je in.

Sebastiaan
Oxxio Webcare