Klacht: Oxxio-Dieven deel 2

op 14 juli 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Aangezien de vorige klacht volgens Oxxio “opgelost” terwijl dit absoluut onwaar is, een nieuwe klacht. Zie http://www.klacht.nl/oxxio/klacht/oxxio-dieven/ voor eerdere communicatie.

Je collega’s geven een hele andere visie. Dit is proberen zand in de ogen te strooien, echter ben ik niet te misleiden. Helaas!

Ik heb 2 eindnotas gehad. 1 van ruim 400 euro over de periode waarin ik geen klant was, en 1 over de periode december tm maart van ruim 100 euro toen ik overstapte vanwege dit gigantische geblunder. Het is tekenend dat u een onzinverhaal verkondigd waar u spreekt over een eindnota van 1 euro.

Ik heb alles zwart op wit dus stop met liegen en geef mijn geld terug..

Geld terug.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 19 juli 2016 om 10:11 geantwoord

Beste heer Lieverst,

Bedankt voor jouw bericht. Aan de hand van de informatie die je deelt en jouw klantnummer heb ik de levering op het adres onder de loep genomen. Daarmee neem ik waar dat wij op naam van M. Bonnet voor langere periode, zoals je zelf ook aangeeft, onafgebroken gas en stroom hebben geleverd. Deze levering is onterecht beëindigd per 16 april 2015 door een foutieve aanmelding van een andere klant die jouw adres per abuis als dat van hem of haar heeft opgegeven. Als bevestiging van de levering die is stopgezet hebben we destijds een eindnota gemaakt, deze bedroeg onder de streep 1,80 euro te betalen met notanummer 567004112 en notadatum 15 mei 2015.

Per 28 december 2015 is de levering op naam van M. Bonnet opnieuw van start gegaan. Helaas hebben wij op 3 maart 2016 een bericht van overstap ontvangen. Daardoor zijn wij opnieuw verplicht geweest om voor M. Bonnet een eindnota te maken. De leveringsperiode van deze eindnota betreft 28 december 2015 tot en met 4 maart 2016. De meterstanden waarop de eindnota is berekend, standen van 4 maart 2016 die voor ons gelden als eindstanden en voor de nieuwe leverancier op het adres de beginstanden, zijn werkelijke meterstanden. Dat betekent dat het verbruik wat wij op deze nota in rekening brengen ook werkelijk is.

Wat ik vooral met bovenstaande uitleg probeer duidelijk te maken is dat wij níet het verbruik tussen 16 april 2015 en 28 december 2015 bij je in rekening brengen. Dit omdat er gedurende deze periode geen contract liep op naam van M. Bonnet voor de levering van energie.

In jouw klacht refereer je aan de eindnota á 400 euro die in jouw ogen onterecht bij je in rekening gebracht wordt, over een periode waarin het contract beëindigd zou zijn. Ik hoop dat bovenstaande uitleg verduidelijkt dat deze bewuste eindnota juist loopt over de periode waarin we je opnieuw hebben geleverd, op naam van M. Bonnet en met een leverperiode van 28 december 2015 tot en met 4 maart onlangs. Hierdoor kan ik niet anders concluderen dat de eindnota en de hierop in rekening gebrachte kosten terecht zijn.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Luciano
Oxxio Webcare

Heeft op 19 juli 2016 om 14:53 geantwoord

Dit verhaal klopt niet zoals telefonisch door Oxxio bevestigd.

Oxxio blijft echter pertinent volhouden dat ik moet betalen terwijl ik in die periode geen klant was, waardoor ik nu genoodzaakt ben een jurist op deze zaak te zetten...

Bericht van Oxxio

8 maanden geleden - Beste heer Lieverst, Eerder vandaag hebben wij telefonisch contact gehad. Graag vat ik ons gesprek samen. Ook langs deze weg bied ik je graag mijn excuus aan voor de eerdere, foutieve info. Zoals afgesproken heb ik een verzoek ingediend om alle kosten buiten die van de levering voor energie om, te laten vervallen. Kosten die je buiten de levering van energie al voldaan hebt, zullen worden terug gestort. Telefonisch hebben we doorgenomen dat je nog altijd woonachtig bent op het adres. Tot het moment van jouw onterechte afmelding in april 2015 zijn we reeds een aantal jaar op rij leverancier geweest op het bewuste adres. Wanneer een onterechte afmelding wordt hersteld, neemt dit vaak zo'n zes weken in beslag. Gelijk aan een 'normale' overstap. Helaas heeft dit in jouw geval veel langer op zich laten wachten. Uiteindelijk is dit per december 2015 alsnog rond gekomen. In de tussenliggende periode zijn wij niet gestopt met leveren op jouw adres echter is er gedurende deze periode geen voorschotbedrag in rekening gebracht. De reden hiervoor is dat het contract niet tijdig in ere hebben hersteld. Daartegenover heb je in dezelfde periode wel levering van gas en stroom genoten. Daarom vragen we je middels de eindnota gedateerd 15 februari 2016 ‘slechts’ te betalen voor wat je verbruikt hebt. Nu je helaas werkelijk voor een nieuwe leverancier hebt gekozen, hebben we op 23 maart 2016 opnieuw een eindnota gemaakt. Deze eindnota is gebaseerd op werkelijke meterstanden. Hiermee kunnen we vaststellen dat de geleverde energie tot het moment van overstap per 4 maart 2016 is geconsumeerd door de bewoners van het adres. Ook hiervoor geldt dus dat we enkel de kosten in rekening brengen voor het verbruik wat je hebt gehad. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Luciano Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht r. Lieverst

8 maanden geleden - Het gaat ook niet om de periode tot maart 2016, maar april t/m december 2015. Slechts 8 maanden. "Daarom vragen we je middels de eindnota gedateerd 15 februari 2016 ‘slechts’ te betalen voor wat je verbruikt hebt " Alleen hadden wij op dat moment (april-december 2015) geen contract bij Oxxio. Dit blijft een welles/nietes spelletje zo, zoals we reeds al geconstateerd hebben. De zaak is dus nog steeds niet opgelost en ben dan ook helaas genoodzaakt een jurist in te schakelen.

Alle klachten die gemeld zijn door r. Lieverst