Klacht: Overvolle treinen

op 15 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis elke vrijdag met de trein tussen Winterswijk en Zutphen. Ik heb me zojuist voor de tweede keer (van de twee keer aangezien het schooljaar net begonnen is) letterlijk in de trein moeten duwen om nog mee te kunnen.
Hoe kan het dat er midden in de spits maar 1 treinstel wordt ingezet???? En dan ook nog een korte, niet eens een lange. Er waren gewoon mensen die niet mee konden.
Ik vergeet nooit meer hoe ik in de meivakantie met de trein naar Arnhem reisde, en dat er maar liefst DRIE treinstellen IN DE VAKANTIE naar Arnhem gingen. En dat terwijl er nu amper een fatsoenlijke trein kan rijden in de spits. Hoe kan dit?! Het kan toch niet zo zijn dat mensen niet mee kunnen met een trein?!

Zorg dat in elk geval iedereen mee kan. Staan is niet erg maar nu is het net veevervoer. Ik ben tevreden wanneer er twee treinstellen aan elkaar gekoppeld worden zodat iedereen tenminste mee kan en ik me niet in een overvolle zeer benauwde trein moet stoppen. Ik betaal me wekelijks scheel aan de hoge treinkosten. Daar mag ik toch wat voor terug verwachten?!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste Sharon92, Oh nee! Wat jammer om te lezen dat jij ervaart dat de treinen zo vol zijn. Ik snap dat je daar van baalt. Ieder najaar zien we dat het tijdens de ochtend- en middagspits extra druk is in onze treinen. We doen alles wat mogelijk en haalbaar is om iedereen zo comfortabel mogelijk naar zijn bestemming te vervoeren. Wij zetten o.a. in op extra capaciteit, materieel en personeel om de drukte in het najaar in goede banen te leiden. We zetten al onze beschikbare treinen in. Dat zijn er met ingang van 4 september 22 stuks in de regio Achterhoek. Helaas missen we hier wel 2 treinen (1 door het ongeval met de bestelbus augustus 2017 en 1 door brand die in de motorkamer van de trein is ontstaan). Wel wil ik je bevindingen over de volle treinen intern doorsturen naar de regio zodat dit ten behoeve van de evaluatie en materieelinzet meegenomen kan worden. Maar dan hoor ik graag van jou tijdens welke spits je reist. Is dat de ochtendspits of de avondspits? Hoe laat stap je in de trein? Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 03 oktober 2017 om 15:08 geantwoord

Beste Sharon92,

Helaas hebben we tot op heden geen reactie mogen ontvangen. Wij zullen de melding dan ook afsluiten. Indien je toch nog een melding wil maken kun je terecht op onze site om dit formulier in te vullen:

^SH
Webcareteam Arriva